Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

problemer med søgefunktion i dandomain shop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, jeg er ved at sætte min shop op, og når jeg opretter vare går jeg også ind under beskrivelse og ned i Søgeord / Metatag søgeord og skriver de søgeord som kunderne gerne skulle kunne finde varen under når de bruger side søge funktionen men når jeg så afprøver dette virker det ik. Er det mig der gør noget forkert??

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jens

2 råd :)

råd nummer 1, hvis du ikke ved det altså, en del af dit abonnement hos dandomain er at du kan ringe til dem i hverdage imellem 9 og 16 og skrive til dem imellem 9 og 22, samt weekender imellem 9 og 21. Blot i tilfælde af at du ikke vidste det, og det er gratis :)

3: det lyder som om at du skal opdaterer dit søgeindex. Gå til opsætning > shop indstillinger > ca 2/3 dele nede af siden vil du finde en option der hedder noget i stil med "opdater søgeinde" /eller noget i den dur). Her sætter du et flueben i kassen til højre for og trykker gem. Og vupti så skulle den være i vinkenl :)

Håber at det virker ellers skriver du blot så skal vi nok finde problemet. :)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René mange tak for råd, jeg ser om ik det virker. Sidst jeg skrev til dandomain med spørgsmål fik jeg lidt hjælp efterfulgt af beskeden om at jeg skulle kontakte dem der har lavet shoppen for mig for yderligere spørgsmål. og når jeg kontakter dem der har lavet shoppen siger de jeg skal kontakte dandomain for hjælp, med mindre jeg vil betale for det.

Så jeg må spørge lidt på amino ellers har jeg godt set jeres hjemmeside og at I laver nogle fede ting til dandomain system.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jens. Det lyder sært at du skulle få den besked. Men det lyder til. At dem du har købt shopping af er under leverandør til dandomain. Hvis de er det så er det ganske rigtig dem der har supporter.

Uanset hvad vil jeg gerne hjælpe. Hvis det jeg tidligere foreslog ikke virker så send mig en besked så skal vi nok få det løst. :)

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene.

Måske er der noget jeg har misforstået, jeg ved jo du har et ret godt kendskab til dandomain shop.

Men jeg har fået oplyst at feltet "søgeord / metatag søgeord" intet har med den interne søgefunktion i shoppen at gøre. Men at den interne søgefunktion søger i teksterne på produktet. Og hvis det er rigtigt, må det da også gøre en forskel ??

Mvh.

Marlene - Templet

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej rene, ja de er underleverandører. For at få det til at virke skal man gå ind og trykke opdater hver gang man har skrevet nye søgeord så kommer varen også frem. Så det er fint.

Marlene, det virker på min shop med at indsætte søgeord der men den søger også i produkt navn og produkt beskrivelse.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, Jens. Tak for info, det skal jeg da så lige være opmærksom på fremadrettet.

Fra jFrederikshavn
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Home Page Pays Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!
René har ret.
Du skal opdatere shoppens søgeindeks som han har beskrevet. Det er godt nok et par år siden jeg har arbejdet med Dandomains shop, men det kan jeg da huske.
Du skal tilmelde dig Dandomains Forum hvor du kan finde svar på det meste og hjælpe andre hvis du ved noget du kan hjælpe dem med.
Dandomain praler med deres gode kvalitet og support og at det er derfor deres priser er noget højere end andre steder, men da jeg var en del af det år tilbage, blev vi nødt til at hjælpe hinanden da vi næsten aldrig fik et ordentligt svar fra dem af.
Så tilmeld dig Dandomains Forum. Alle derinde er i samme båd.

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Shoppen søger i; produkt nummer, navn, beskrivelser, meta sogeord. Du skal kun opdatere søge indekset hvis det er vigtigt at det skal virke nu. Shoppen opdatere automatisk efter ca 12 timer.

Glad før at kunne hjælpe :)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

René Reinholdt:
Shoppen søger i; produkt nummer, navn, beskrivelser, meta sogeord. Du skal kun opdatere søge indekset hvis det er vigtigt at det skal virke nu. Shoppen opdatere automatisk efter ca 12 timer.

Enig. ;) ca. 12-24 timer....Så hvis man nu glemmer at opdatere søgeindeks, så gør det ikke noget. Det virker alligevel efter nogle timer. :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)