Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at anvende skriftlig materiale fra biblioteket på sin hjemmeside

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kunne godt tænke mig og vide, hvor vidt det er lovligt at anvende skriftlig materiale fra biblioteket på sin hjemmeside?

Ligeledes kunne det også være dejligt ar få svare på disse spørgsmål.

Skal man skrive kilde henvisning?

Må man omskrive og så bruge det?

håber nogen kan hjælpe(;


Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ingen expert, men biblioteket ejer jo intet af det materiale som står i bøgerne. Det er stadig forlaget og forfatterens. Så jeg tror ikke at der er nogen forskel fra hvis du købte bogen selv. Eller fra internettet for dens sags skyld. Copyright duved :)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders_bp:

Jeg kunne godt tænke mig og vide, hvor vidt det er lovligt at anvende skriftlig materiale fra biblioteket på sin hjemmeside?

Nej

Anders_bp:

Skal man skrive kilde henvisning?

Nej (kildehenvisninger er til citater, og det er noget helt andet end det du taler om her)

Anders_bp:

Må man omskrive og så bruge det?

Nej

Anders_bp:

håber nogen kan hjælpe(;

Du spørger her om hjælp til at stjæle andre folks tekster ... det skal du ikke regne med at få hjælp til her. Det er enormt umoralsk og du burde kunne sige dig selv ud fra de spørgsmål du stiller at du er på dybt vand.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som med så meget andet her i livet, kan man ikke bare springe over, hvor gærdet det er lavest. Det kræver hårdt arbejde at skabe noget af værdi - noget, der er dit og kun dit. Det gælder dem, der har skrevet de værker, du overvejer at stjæle fra, og det gælder den tekst, du (måske) sætter dig ned og skriver til dit eget website.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Må man omskrive og så bruge det?

Nej

Hvis man læser om et emne i en bog og derfor tilegner sig en viden og derefter viderformidler denne viden i en tekst der er formuleret af en selv, så er der generelt ingen problemer.

Dette forhold dækker faglitterære værker.

Skønlitteratur skal man nok holde sig fra.

Tager man en beskrivelse af f.eks. gammeldags roser

Betegnelsen for gammeldags roser er lidt flydende, men som navnet antyder er det alle rosensorter der har været dyrket i haverne meget længe og er derved gennemprøvet og hårdføre, der kan modstå selv de strengeste vintre. De har som regel en overdådig duft og blomstring.

Så kan den skrives om til

Hvordan man betegner gammeldags roser kan der være forskellige meninger om, hvorfor udtrykket gammeldags roser kan være lidt flydende. Men man kan i almindelighed godt betegne de rosensorter der er dyrket i haverne meget længe som gammeldags roser, da de er gennemprøvede og kan derfor grundet deres hårdførhed modstå selv de skrappeste vintre. Odeur (duft) og blomstring er som regel overdådig for gammeldags roser.

Og det er der ingen der kan komme efter og er blot en omformulering af noget fagligt.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jan

Tak for et brugbart svar!
 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Hvis man læser om et emne i en bog og derfor tilegner sig en viden og derefter viderformidler denne viden i en tekst der er formuleret af en selv, så er der generelt ingen problemer.

Det har du ret i, men det var ikke det trådstarter spurgte om. Han søger en metode til at snylte på andres arbejde, og der vil jeg ikke rådgive ham til noget der ligger i en juridisk gråzone.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)