Hej, Jeg er ved at få udviklet markedsføringsstrategien for min kommende hjemmeside, og her vil jeg koncentrere mig meget om de sociale medier. Sagen er den at min kommende hjemmeside vil være det "sorte får" i branchen, det vil sige at den går stik imod resten af, ja - cykelbranchen. Hjemmesiden vil nemlig lære brugerne selv at reparere og vedligeholde deres cykler. Jeg har allerede én Facebook side hvor jeg deler tips og tricks med mine "fans": "Tips og tricks til alle cyklister". Jeg har netop læst Thomas Bigums fantastiske blogindlæg, og har nu også oprettet en side med navnet "Alle os som hader når cyklen skal på værksted", som endnu ikke er gjort tilgængelig for offentligheden. Jeg har oprettet den nye side for at få fat i flere af dem som hader når cyklen skal på værksted (de må jo være reelle kandidater til at benytte sig af min hjemmeside). Spørgsmålet er nu om jeg skal satse på flere Facebook sider til min hjemmeside? Altså: 1. Den "venlige" side hvor jeg deler små tips og tricks med mine "fans" - læs: en form for positiv community. Og skal jeg eventuelt supplere op med en officiel Facebook side for min hjemmeside, så jeg i realiteten har 3 sider hvoraf den ene er officiel og de to andre "uofficielle"? Ét eller andet siger mig at jeg kommer til at nå ud til en større målgruppe og giver mere effekt med 2-3 forskellige Facebook-sider, men jeg er alligevel i tvivl om det er en god ide... Hvad siger eksperterne? Med Venlig Hilsen Morten |
jeg ville satse på en facebook side det vil virke mest seriøst for mig
desuden vis kun laver en facebook side kan du lettere klare de andre medier google plus og twitter at sprede sig er vigtigt når man vil ud med sit budskab og man er kun et menneske, så det er begrænset hvor meget man kan være aktive alle steder, et sted meget aktive, vil jeg klart sige er bedste end 3 steder der er ½ aktive