Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsprogram til MAC

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Sisse Hansen:

Margretenborg:
En af dine "kollegaer" som sælger en anden løsning end dig - har fortalt mig det.

Nå, der kan man bare se Smile

Hvorom alting er - det kan godt lade sig gøre. Held og lykke i regnskabsprogram-junglen Wink

Tak :-) Og i lige måde

www.margretenborg.dk Rengøring Vejle - Rengøring Kolding - Rengøring Fredericia - Rengøring Horsens

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sindberg:

Hej Bo,

Selvom det er en hosted løsning er du altid velkommen til at kigge på e-moms.dk, simpelt online regnskab.

Jeg sidder selv på mac.

Hej Thomas!

Tak - jeg tjekker det ud

God weekend

Bo

www.margretenborg.dk Rengøring Vejle - Rengøring Kolding - Rengøring Fredericia - Rengøring Horsens

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Margretenborg:
Men vil hellere have en ikke hosted løsning

Jeg tror ikke, at der findes noget dansk regnskabsprogram, som er udviklet til at køre på en Mac, som en lokal installeret løsning. 

Jeg vil dog tro, at det vil være muligt, at installerer det danske regnskabsprogram Saldi på en Mac. Det kræver en Apache webserver med PHP, som er standard på Mac, og en PostgresSQL eller MySQL database, som kan downloades og installeres på Mac.

Alternativet kan være at installerer Windows ved hjælp af VMware Fusion eller VirtualBox, og herefter installere et lokalt regnskabsprogram, som kører på Windows.

Den enkleste løsning er altså at køre via Internet med en hosted løsning, såsom e-conomic, Saldi eller et af de mange andre programmer, der udbydes på den måde.

Hvis du vælger at forsøge med at installerer Saldi lokalt, så hjælper jeg gerne. Jeg har tidligere installeret Saldi på et Webhotel og jeg har også erfaring med Apache og MySQL på en MAC.

Mvh.

Ole

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Schelde:

Hej

Margretenborg:
Men vil hellere have en ikke hosted løsning

Jeg tror ikke, at der findes noget dansk regnskabsprogram, som er udviklet til at køre på en Mac, som en lokal installeret løsning. 

Jeg vil dog tro, at det vil være muligt, at installerer det danske regnskabsprogram Saldi på en Mac. Det kræver en Apache webserver med PHP, som er standard på Mac, og en PostgresSQL eller MySQL database, som kan downloades og installeres på Mac.

Alternativet kan være at installerer Windows ved hjælp af VMware Fusion eller VirtualBox, og herefter installere et lokalt regnskabsprogram, som kører på Windows.

Den enkleste løsning er altså at køre via Internet med en hosted løsning, såsom e-conomic, Saldi eller et af de mange andre programmer, der udbydes på den måde.

Hvis du vælger at forsøge med at installerer Saldi lokalt, så hjælper jeg gerne. Jeg har tidligere installeret Saldi på et Webhotel og jeg har også erfaring med Apache og MySQL på en MAC.

Mvh.

Ole

Hej Ole!

Det lyder som noget af en tur - er det det ?

Og "tør"  du skyde på hvad sådan en løsning kunne komme til at koste 

Bo

www.margretenborg.dk Rengøring Vejle - Rengøring Kolding - Rengøring Fredericia - Rengøring Horsens

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus!

Det ser da billigt ud - bruger du selv det ?

Bo

www.margretenborg.dk Rengøring Vejle - Rengøring Kolding - Rengøring Fredericia - Rengøring Horsens

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Vores IT afdeling har udviklet det.

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Margretenborg:
Det lyder som noget af en tur - er det det ?

Jeg har lige prøvet at installere Saldi på en Mac, hvor jeg bruger MAMP (Mac-Apache-MySQL-PHP) som basis i stedet for Mac egen Apache webserver. Det er utroligt enkelt og vil kunne gøre på mindre end en 1/2 time. Der bruges udelukkende opensource i denne løsning.

Hvis der er interesse for det kan jeg lave en vejledning, som jeg lægger her på AminoSmile

Mvh.

Ole

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo,

Hvorfor må det ikke være en hosted / online / leje løsning ? 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)