Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg blive drueplukker i Italien? :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København K.
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer!!

Det drejer sig om at en af mine venner og jeg godt kunne tænke os at komme til italien og plukke druer engang i sommerferien. Vi har været meget rundt og lede på nettet, men uden held :( Derfor ville vi høre om der var nogle aminoer som kender en hjemmeside m.m. hvor man kan komme i kontakt med en "drueplukker virksomhed/bondemand(?)" 

Håber der er noget hjælp at hente

Hilsen, André

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

André:
Det drejer sig om at en af mine venner og jeg godt kunne tænke os at komme til italien og plukke druer engang i sommerferien

Druehøsten starter i august og kører til oktober måned. Prøv evt. at kontakte nogle af arbejdsformidlingerne i nedenstående link.

http://www.collocamento.it/

At plukke druer er hårdt arbejde. Det er arbejde som italienerne ikke selv gider så konkurrencen om arbejdet står mellem nordafrikanere og østeruropæer.

/Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har engang købt bogen Work Your Way Around the World på amazon, og der er også et afsnit om at plukke druer i Italien. Jeg købte den brugt for 80 kr inkl. fragt, og vil helt sikkert anbefale at du og din ven køber den.

Den indeholder ud over oplysninger om hvordan arbejdet er, også oplysninger om hvordan man lettest får arbejde, hvad andre tidligere har sagt om arbejdet og en masse yderligere information.

I kan evt. finde den her: Work Your Way Around the World på Amazon Kan se de billigste koster ca 40 kr inkl. fragt, men så er de også et par år gamle, og ellers kan I købe den nyeste udgave uden på nogen måde at blive ruineret (lidt over 100 kr).

Ud over Italien indeholder den lande i stort set alle regioner af verden, så I kan finde på nye eventyr sammen hvis det går godt i Italien...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)