Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics: 1 konto på tværs af platforme

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Søger et Google Analytics ekspert råd.

Vi driver ONTV som findes på iPhone, Android og web i forskellige løsning.
Jeg vil gerne tracke hver platform individuelt og hver for sig.

Således at jeg kan se præcise tal for ontv.dk og for iPhone app osv., men også kan se samlede tal for alle platforme tilsammen.

Jeg er lidt rundforvirret når jeg leger med Google Analytics tracking koden og har ikke kunne google mig til et svar jeg stoler.

Kan det lade sig gøre, at man tæller alt dette i en og samme counter, eller skal man vitterligt lave 1 fælles counter som bruges på alle platforme, samt en unik counter pr. platform? For at kunne differentiere.
Jeg tænkte på bare at gøre det med subdomains og således tælle fx vores Android app som android.ontv.dk osv. Men når jeg tester det, så kan jeg ikke se i statistikken, hvordan jeg så differentiere statistikken for de enkelte subdomains. Har prøvet at lave filtre på subdomains som Google foreslår, men kan ikke se forskel i selve statistikken?
Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Slettet. 

Syntes mit svar var dårligt formuleret og kan ikke finde ud af at formulere det bedre :) 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Tror sgu lige jeg har luret det :)

Du kan oprette 1 site.
Herunder oprettede jeg så filtre på en masse subdomæner, men fejler bare, da "inkluder kun trafik fra ontv.dk" og "inkluder kun trafik fra android.ontv.dk" jo er selvmodsigende.

Men så opdagede jeg (omsider) lige over punktet "profiler", hvor man kan oprette en ny profil og hver profil kan have sine egne filtre.
Så løsningen må så være, at lave en profil pr. platform med sit eget unikke filter, samt have en overordnet profil som inkludere alt.

Nogen uenige?
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

mtrolle:
Tror sgu lige jeg har luret det :)

Du kan oprette 1 site.
Herunder oprettede jeg så filtre på en masse subdomæner, men fejler bare, da "inkluder kun trafik fra ontv.dk" og "inkluder kun trafik fra android.ontv.dk" jo er selvmodsigende.

Men så opdagede jeg (omsider) lige over punktet "profiler", hvor man kan oprette en ny profil og hver profil kan have sine egne filtre.
Så løsningen må så være, at lave en profil pr. platform med sit eget unikke filter, samt have en overordnet profil som inkludere alt.

Nogen uenige?

Du har fat i det helt rigtige :)

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fedt Tobias! Tak.
Men så en hurtig en på sidelinjen.
Skal jeg i __setDomain tagget så bare skrive det domæne, som jeg efterfølgende opretter i filteret?

Altså fx
_gaq.push(['_setDomainName', 'ontv.dk']); // website
_gaq.push(['_setDomainName', 'android.ontv.dk']); // android
_gaq.push(['_setDomainName', 'iphone.ontv.dk']); // iphone
osv.?

Og så kan hovedkontoen uden filtre stadig finde ud af at tage det hele med?
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, nu har jeg testet.

Har lavet et site med et subdomæne for hvert sprog, dk.epgs.com, se.epgs.com, en.epgs.com osv.
I analytics tagget har jeg så tilføjet
_gaq.push(['_setDomainName', 'dk.epgs.com']); // Når man besøger dk.epgs.com
_gaq.push(['_setDomainName', 'se.epgs.com']); // Når man besøger se.epgs.com
osv.

Og så har jeg lavet en hovedprofil uden filtre og en profil for hvert sprog med et filter på Domæne skal være "dk.epgs.com" osv. En profil med et filter for hvert land.

Når jeg i dag kigger i analytics, så har den tracket fint på hovedprofilen, hvor jeg ikke har nogle filtre.
Men på sprog profilerne står der 0 på alle. Dvs. selvom setDomainName er sat til dk.epgs.com og Danmark profilen har et filter på, at domæne skal være dk.epgs.com, så tæller den 0.


Hvad gør jeg forkert?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)