Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberette til skat?

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe det tror jeg nu ikke du behøver :-)
Du mister ingen penge på at blive momsregistreret, til gengæld kan du trække momsen fra dine udgifter :-)
Skatten skal du betale uanset hvad, men kun af overskuddet i virksomheden.

Jeg ved ikke om du kan trække dine startudgifter fra de 40k du har omsat for indtil videre, da du har gjort det som privatperson, men det må igen være et spørgsmål til en med mere forstand på det end mig :-) ellers kan du spørge til SKATs infomøde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Skatten har jeg helt styr på, den skal bare indberettes, det er det med moms der er forvirrende! :-).

Men som du selv siger, så kan jeg spørge til infomødet :-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Super :-)

Momsen kommer de meget ind på til mødet, og når man først har styr på de mest basale ting, kan man komme ret langt :)

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperMoeller:
Det er ikke for at være negativ eller ham der bare ved det hele. Men der er generelt mange spørgsmål om lavpraktiske ting vedr. bl.a. Skat og moms herinde. Ting som er ufattelige vigtige, at man ved hvordan man håndtere, når man driver virksomhed. Og ting der kan give store økonomiske lussinger, hvis ikke man har styr på dem!

Jeg vil generelt anbefale at man tager et "iværksætterkursus" der udbydes på mange handelskoler og væksthuse rundt i landet inden man starter virksomhed. På denne måde kommer man godt rundt om alt det simple, men vigtige ved at have sin egen forretning - skat, moms, regnskab, selvangivelse m.v.

Mange steder tilbydes kurser helt gratis - så bare kom af sted:) Det kan spare meget.

Selv, er mit problem et lidt andet. Skat.dk vil ikke logge mig ind, så jeg kan få lov at udfylde moms-indberetningen. Sådan har det været i over et år, og nu har jeg tænkt mig at sende dem en mail og ellers gøre "ingenting".

- Jeg er ikke sikker på hvad det kan få af konsekvenser, men jeg har gjort opmærksom på problemet 3-4 gange til forskellige medarbejdere hos skat men intet hjælper det. Jeg ved ikke om det er ene it-tumper der er ansat hos SKAT eller om deres system bliver udviklet hos CSC, men jeg kan kun advarer og varsle om uendelige telefon-vente-tider og spildtid med alt der har med SKAT at gøre.

- Advarsel herfra, og mht. alt andet - GOD vind :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt logge ind med Internet Explorer. (Jeg gjorde det selv igår)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

tror vist det er versionsafhængigt - om det er 9 der ikke virker er jeg ikke sikker på men mener det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

har godt nok kun prøvet fra Crome og FF... Jeg må lige prøve igen i morgen. Tak for tippet

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)