Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dreng under 18 søger hjælp til start af en webshop

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 166
Fra  AHP Trading Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Iflg. værgelovens  § 43 kan en person der er fyldt 15 år, med forældrenes tilladelse drive momsregistreret virksomhed :-)
Men det tager tid at få tilladelse... er selv igang med at få min sag behandlet, og det lyder som om jeg får mit cvr nummer :-) Så den kan sagtens lade sig gøre ! :-) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det lige er proteinpulver, så mener jeg proteinpulver og germe med flere smage, men først efter du har fundet ud af hvad folk drikker mest af, så du ikke brænder inde med banan smag f.eks som måske sælger halvt så godt som jordbær.

samtidig skal du ikke sælge håndvægte, men koncentrer dig om et produkt du ved du kan få afsat og køb gerne stort parti hvis du har mønt, ellers køb mindre ind og køb mere når det er solgt.

på den måde kan du starte op og føle efter på markedet uden at sætte det hele over styr og du får en fornemmelse af at drive webshop.

grunden til at jeg siger dette, er at hvis du skal starte stort op med fyldt varelager af alt muligt forskelligt og samtidig købe/designe en praktisk webshop + lave SEO så lber det rigtig hurtigt op for at prøve at have en webshop.

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun bekræfte udmeldingen - jeg var selv 17 da jeg blev cvr- og momsregistreret.

Det kan anbefales at være lidt forberedt og have udarbejdet et budget og lignende som man sender med sin ansøgning, hvor man i øvrigt forklarer hvad virksomheden går ud på, hvad man skal tjene penge på, hvad udgifterne går til osv.

Derudover er de også interesserede i at vide noget om risici i forbindelse med erstatsningskrav. Hvis du vil levere ørepropper til USA, kan du i worst case scenario blive sagsøgt for millioner hvis dit produkt foresager personskade. Hvis du starter en enkeltmandsvirksomhed (som jeg gjorde), vil du så hæfte med alt hvad du ejer og har - og hvis du er under 18, skal dine forældre/værge skrive under på, at de betaler denne sum, hvis det var tilfældet. Derfor er statsforvaltningen ikke så glad for at du starter produktionsvirksomhed med eksport el., hvis du blot er dig selv, og ikke lader til at have 100% styr på alle risici. Det lader dog ikke til at være tilfældet her, men det er en god idé at tænke alle risici igennem, og vise at du er klar over dem.

Hvis du er sender en ansøgning hvor du kommer ind på de ting her, vil det ikke tage lang tid at få sagen behandlet.

For godt et år siden skrev jeg min ansøgning, og jeg fik mit CVR-nummer i hånden i løbet af 1½ uge efter jeg sendte min ansøgning.

Så jeg siger go for it - men husk nu at tage en grundig snak med dine forældre om det først :-)

Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Fra  SmarteTing.dk Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er helt ny-startet med webshop, www.smarteting.dk, måden jeg har gjort det på er at købe varer hjem i mindre portioner, så jeg ikke har bundet flere penge i det end jeg havde, og så har jeg selv bygget en "gratis" shop, for at kunne starte op til en overkommelig pris. 

Det som drev mig til at komme igang, var at jeg flere gange har købt nogle rigtige SKODVARER, og gik og bestemte mig til, at det måtte kunne gøres bedre. OG DET KAN DET :-)

Jeg kan ikke give en masse råd om at drive det, men mit råd er at starte op i det små, så kan man altid udbygge. Det kan lade sig gøre at komme igang til rimelige penge.

Og som der også tidligere er skrevet, find nogle enkelte varer, et lille og godt udvalg, med nogle produkter du selv kan stå inde for.

Jeg har ikke respekt for dem som sælger noget lort, og det kan ikke passe at de selv vil bruge skidtet. Det jeg sælger er tilbehør til Iphone og andre gadgets og dimser, det er der sikkert også mange der gør, men der skal jo være plads til alle :-)

Og min holdning er; JEG SÆLGER IKKE NOGET JEG IKKE SELV VIL KØBE OG BRUGE  

Mvh Kenny, www,smarteting.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Super gode svar, der er blevet givet. For at fortsætte samme eksempel, vil jeg foreslå en markedsanalyse inden man begynder at eksportere ørepropper til USA. Det vil jo være skønt, at vide om, der overhovedet er potentiale for at gøre forretning.

Såfremt, at du er kommet dertil, hvor du er grundet potentialet, så har de andre besvaret spørgsmålene super fint. Jeg tror vi er flere, der kunne tænke os at få status på, hvad det blev til med din forretningsplan:)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)