Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er venturekapital en død sild? Eller er nogen med på denne her?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Sansir:
Hvis du hele tiden omdefinerer til noget nyt er det klart at det ikke findes Smile

Giver sig selv :-) forsøger sådan set også mere at få min definition afstemt med resten af verden, da jeg tror min opfattelse nok har været lidt... hmm off :-)

Nu har jeg aldrig selv søgt venturekapital, og kommer næppe heller til det (mine ideer kræver typisk ikke mere at realiserer end hvad der kan lånes i de fleste banker), men lad os nu sige jeg have ideen til Danmarks næste "vindmølleagtige" eventyr, hvor langt skal man så være, udfra det du skriver kommer investorer først på banen når der skal vækstes?

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er investorer jo lige som så mange andre mennesker forskellige, så det kommer nok an på så meget.

 

Det betyer selvfølgelig også meget om man har 5 kæmpe succeser i bagagen og selv smider halvdelen af beløbet. Men de studerende der skriver til mig at de skal bruge 3 mill til et projekt der er så hemmeligt og genialt at jeg ikke kan få mere at vide før jeg har sat pengene ind på deres konto, plejer jeg at sige at jeg gerne vil hør fra dem igen når der er omsætning i butikken.

Men hvis du er helt ukendt, og ikke har andet end en ide, så vil du nok føle at du først kan låne penge når du ikke rigtig har brug for dem. Ihvertfald skal du have fat i en investor der kender så meget til dit område at de kan gå ind og bedømme ideen meget konkret. Jeg tror ikke jeg er den rigtige til at rådgive uden at vide mere om projektet, men ville bare fortælle at der i DK lige pt er flere penge end der er gode ideer (selvom mange iværksættere mener noget andet)

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sansir:
Jeg tror ikke jeg er den rigtige til at rådgive uden at vide mere om projektet, men ville bare fortælle at der i DK lige pt er flere penge end der er gode ideer (selvom mange iværksættere mener noget andet)

Altså grundlæggende tror jeg på at gode projekter altid finder penge, så kan der være uligheder i den brøk over tid, men hvis ideen er god, er der også penge, det der har været min bevæggrund for at starte den her tråd var mere at jeg troede markedet for venture investment var mere eller mindre på stand-by her oven på finanskrisen, plus at jeg lidt jagtede en forståelse af hvad venturekapital rent faktisk er, havde/har nok min egen ide, og den fornemmer jeg ikke helt holder stik.

Hvad angår de studerende du nævner... ja det er ikke just dem jeg betragter som seriøse spillere :-)

Men uanset, mange tak til dig og de andre for at oplyse mig, tror jeg lidt bedre forstår i hvert fald NOGLE af tankerne, selv om jeg stadig tror der sidder en filantropisk rigmand derude et sted, og kun investerer i Da Vinci koncepter og hævning af gamle ubåde ;-)

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu fangede jeg lige at Mikkel nævnte at der er stor forskel fra Danmark til VC situation til i Silicon Valley.

Det er dog værd at bemærke at selv i Silicon Valley har man set færre såkaldte Series A runder igennem den sidste tid - noget der tyder på at pengene altså ikke bare hænger på træerne - selv i Silicon Valley.

Hvis du kunne tænke dig at vide lidt mere om hvordan pengene faktisk flyder og hvorfor de gør sådan i Silicon Valley vil jeg opfordre dig til at deltage på et af de opkommende SCALEit INSPIRE events, som tager flere talere hjem fra Silicon Valley til at fortælle om hvordan tingene "faktisk" hænger sammen. :) (Skamløs reklame da jeg arbejder for SCALEit programmet)

Læs mere her: http://scaleitinspiration.eventbrite.com/

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)