Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At starte et mindre pladeselskab. Hvilke ting skal man have styr på?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er en ung gut på 18 år, som har gået og leget lidt med tanken om at stifte mit eget pladeselskab, hvor jeg selv kunne udgive min musik med henblik på online salg (Itunes primært). Det skal også være et pladeselskab hvor jeg kan få folk til at udgive deres musik igennem, her snakker jeg om unge mennesker som måske ikke har prøvet at udgive noget før.
Mit spørgsmål er bare: Hvilke ting skal man have styr på mht. registrering og stiftelse af et pladeselskab, samt hvad koster det i oprettelse og alle de der ting? - Jeg har god forstand på musik branchen og hvordan den fungere.

På forhånd tak! - Sig til hvis der er noget der er for uklart, så vil jeg med glæde beskrive grundigere!

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har styr på Pladebranchen så er det ikke koda osv du tænker på. ? Eller selve kontrakten med kunsterne. ?

Hvilke type virksomhed vil du starte enkelmands virksomhed, ApS, AmbA.

Det er lidt svært med hvad det koster når du ikke skriver mere præcist.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lave en enkeltmands virksomhed, hvis det skulle være noget.

Det som jeg gerne vil have styr på, er at få oprettet det pladeselskab hos de forskellige som man nu skal oprettes hos for at blive et pladeselskab. Jeg ved ikke om det skal oprettes som et alm firma, eller hvilke regler osv. som ingår for et pladeselskab. Faktisk er det oprettelsen som jeg gerne vil vide noget mere om. Da jeg kun er 18 år, og aldrig har prøvet at være selvstændig på nogen måde så har jeg ikke nogen erfaring med tilmeldelse af firma og alt det der :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 03:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Din branche kode er 59.20.00 http://www.branchekode.dk/getActivity.php

det tyder ikke på spec regler for pladeselskaber prøv og se her http://www.digibutik.dk/default.aspx?ID=1

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder som om, det ville være en ide at starte her: http://www.startvaekst.dk/start-ny-virksomhed/0/4

God fornøjelse.

Tilmeldt 18. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Jeg sidder i samme situation lige nu, og ønsker at oprette et pladeselskab. Fik du det oprettet, og hvad er processen? Jeg har i øjeblikket et enkelmands firma. Hvad gjorde du? :)

Mvh. Andreas 

Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas :)
Jeg er en gut på 22 år og vil gerne til at skrive nogle sange og få dem udgivet så jeg tænker lidt på om det er lykkedes dig at få selskabet startet op ?
Hvis ja, hvad hedder det så ? :)

Fra Sæby
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 141
Fra  Tec-connect.dk Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jo ikke lade være med at tænke i får brug for noget udstyr også

Det vil vi rigtig gerne hjælpe med, til skarpe priser :-)

 

God påske!

 

Få en prof. lyd på dine optagelser, se vores tilbud, komplet hjemmestudie til kun 4399,-

Tilmeldt 7. Sep 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan udgive din musik. :)

Jeg kan få det på Itunes, Spotify, Google Play, Xbox music, Sonymusic (på playstation), Shazam, Deezer, Rdio, Amazon og Mixradio. :)

40 kr pr sang.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)