Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem bruger I til at hente momsrefusion i Tyskland?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et pænt stort momsudestående i Tyskland.

Hvem anvender I til at indhente momsen fra Tyskland hvis I ikke selv gør det?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste får vel hjælp af deres bogholder eller ordner sagen selv via SKATs tast-selv.

Dbh
Anette

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve Nikosax eller FDE, Padborg.

 Eller lave det selv.

MvH

Peter

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter har nævnt 2, men der er også BHI Momsagentur, så burde du være dækket ind ;-)

http://www.bhi.dk/

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak til alle for gode input.

De 3 bureauer ser alle ud til at have styr på momsrefusion.

Hvis jeg selv lave momsrefusionen så findes der vel nogle standard formularer som skal udfyldes?

Jeg var inde hos SKAT tastselv men syntes ikke rigtigt at den relevante blanket ligger derinde?

 

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

....og for momsrefusion gældende for kalenderåret 2011 er der deadline den 30. september 2012.

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kastet mig ud i selv at forsøge at lave momsrefusionen – Det er KUN moms fra TYSKLAND. Det er godt nok ikke helt nemt når man ikke har prøvet det før! Jeg har hentet SKAT’s excel diagram hvor alle tal skal indtastes og hentet varekodefilen – Begge hentet ved LeonN link til SKAT

Jeg har foreløbig følgende spørgsmål som jeg håber der er nogle venlige aminoer som vil svar på:

-Skal alle bilag scannes i hver sin fil eller må f.eks 4 fakturaer fra samme hotel lægges i en fil. Andet eksempel - Må alle dieselboner scannes i samme fil?

-Skal man ved momsrefusion TYSKLAND kun holde sig i øverste niveau på varekoderne dvs. 1 eller 2 osv. og ikke gå et niveau ned f.eks 1.2 og 1.5? Kan ikke rigtigt tolke det ud fra Skats Excel fil ”Sammenhæng mellem lande og varekoder”

-Hvis jeg har en faktura fra et Hotel hvor der er overnatning samt restaurantbesøg på denne faktura dvs. både 7% og 19% moms, hvorledes plottes det in i SKATs excel skema.

Kolonne N – Afgiftspligtigt beløb:

”Du skal anføre det beløb som momsen er beregnet af.Du skal ikke dele beløbet op på varers og ydelsers art.”

.. Dvs. hele fakturabeløbet og total moms uden hensyntagen til momssatser.

Kolonne R – Varers/Ydelsers art:

”Du skal her påføre den/de varekoder(r) fakturaen vedrører”

…. Vil det sige jeg må skrive skrive f.eks 6.1 OG 7.1 i samme felt ?

 

-Hvad angives i Kolonne S og T – Specifikation og yderlige specifikation?

  

 

 

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Duffy

Umiddelbart mener jeg ikke, at det er nødvendigt at scanne alle dokumenter ind. En faktura, en fil. Du lister selvfølgelig alle fakturaer og kvitteringer ind i excel arket, men scan de fakturaer med de største momsbeløb.

Scanner du flere kvitteringer og boner ind i en fil, så gør det overskueligt, og list dem i rækkefølge i excel arket, så de er samlet. Men om det er ok at scanne flere bilag i en fil, ved jeg dog ikke med sikkerhed.

En faktura indeholdende to momssatser mener jeg skal angives samlet i excel arket. Scan evt. også disse fakturaer.

De scannede dokumenter kan evt. samles i en zip-fil.

Mht. varekoderne, så har du ret i, at Tyskland kun kræver brugen af den overordnede betegnelse (niveau 1), ikke undervarekoder, dvs. kun 1 for brændstof og 2 for leje af transportmiddel osv.

Kolonne N: læser jeg som fakturabeløbet uden moms (jeg mener at have spurgt SKAT i Tønder, men kan desværre ikke huske svaret).

Kolonne R: her skal du bruge den overordnende varekode, dvs. 1 for brændstof og 2 for leje af transportmiddel osv.

Kolonne S og T: skal du ikke benytte, da Tyskland kun bruger niveau 1, som beskrevet overfor.

Ønsker de tyske myndigheder yderligere oplysninger eller bilag, så skal de nok kontakte dig.

Har du brug for hjælp her og nu, eller er du i tvivl, så ring til SKAT på 72 22 18 18, og bed om at blive stillet om til Skattecenter Tønder, de er flinke til at hjælpe. Ring hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Meld endelig tilbage i denne tråd om, hvordan det er gået J

Jeg håber, at det kan bruges.

Held og lykke med det!

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)