Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provision fra udenlandske virksomheder - skat?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har nogle agentaftaler med kinesiske fabrikker, som udbetaler henvisningsprovision fra kunde-omsætning vi henviser. Vores firma, får ikke varerne her til DK og laver ingen faktura, men blot henvisningen. Vi har bl.a en tysk kæde vi har henvist til en fabrik i Kina som køber jævnligt, hvor tyskerne får varerne tilsendt direkte fra fabrikken i Kina. Vores virksomhed ligger i DK.

Så er skatte-spørgsmålet: Skal vi betale Dansk skat af provisionen fra disse fabrikker eller man med fordel lave et datterselskab (offshore) i Hong Kong eller andet sted med lav beskatning?

 

Mvh

 

Hugo.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Som udgangspunkt skal I betale dansk skat. Om det kan betale sig at lave et udenlandsk selskab ved jeg ikke, det kommer an på størrelsen af indtægterne i forhold til bøvlet ved at have et udenlandsk selskab. Og så afhænger det i øvrigt af, hvordan I er organiseret i Danmark - om I arbejder i selskabsform eller som enkeltmandsvirksomhed. Uanset hvad ender man vel med at betale skat, når man hæver pengene til forbrug. Jeg ville vende sagen med en revisor, hvis det var mig.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilslutter mig Annette med den tilføjelse at det jo er jer (det danske selskab) som er berettiget til provisionen uanset om I har et selskab i Hong Kong eller andre steder i verdenen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Tak for svar.

Nu står der jo ikke nogle steder, at det er vores danske firma, som har lavet introduktionen mellem kunde og fabrik. Varerne kommer ikke omkring vores varelager, eller bliver indkøbt eller indfortoldet i vores navn, så i teorien kunne jeg have et selskab i Hong Kong eller Budapest, hvor jeg laver introduktionerne fra. Jeg er med på, at tager man pengene ud til forbrug i DK, at det er skattepligtig, men det er det vel ikke, hvis jeg ikke gør????

Jeg er ikke interesseret i, at lave noget juridisk ulovligt, men samtidig vil jeg ikke betale mere skat end jeg juridisk kan slippe for.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har du helt ret i. Skattemyndighederne kan bare gå ind og påse om indtægterne placeres rette sted. I og med at aktiviteten udøves fra Danmark vil det være vanskeligt at sandsynliggøre at selskabet i Hong Kong er rette modtager. Flytter I aktiviteten til det kinesiske selskab ja så har I jo overdraget en aktivitet, hvilket kan udløse skat. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har lige et par spørgsmål i relation til dit spørgsmål.

Hvordan får I jeres provision? Skal virksomheden i Kina, som betaler provisionen ikke have en regning/faktura fra Jer? Er den provision momspligtig?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)