Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er søgeoptimering ingenting bevendt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har netop - af en såkaldt ekspert på området - fået at vide, at søgeoptimering overhovedet ikke kan betale sig for mig, idet jeg tilbyder en service, som rigtig mange andre også gør (tekstforfatning og oversættelse) - men hallo, så mente jeg jo netop, det var vigtigt at stå højt på søgelisterne. Eksperten påstod, al anden markedsføring ville være bedre for mig. Er der nogen, der har en mening / erfaringer her? Tak for eventuelle svar.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var en sjov udtalelse fra ham

Mon ikke han mener det bliver for dyrt i forhold til hvad du får af resultater.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder temmelig mærkelig, kunne da godt tænke mig at høre hvilken begrundelse han har. Selvfølgelig kan du få noget ud af at ligge højt på Google i din branche, hvorfor skulle du ikke? Som oversætter kan du endda linkbuilde på to sprog, så det burde da bare gøre det hele lidt nemmere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan set ingen begrundelse - kun den, at inden for min branche er der jo mange om buddet! Kan tvivle på, om han i det hele taget har forstand på det, han laver. Nå, men glad for at høre, andre ikke er enige med ham.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Grethef:

Har netop - af en såkaldt ekspert på området - fået at vide, at søgeoptimering overhovedet ikke kan betale sig for mig, idet jeg tilbyder en service, som rigtig mange andre også gør (tekstforfatning og oversættelse) - men hallo, så mente jeg jo netop, det var vigtigt at stå højt på søgelisterne. Eksperten påstod, al anden markedsføring ville være bedre for mig. Er der nogen, der har en mening / erfaringer her? Tak for eventuelle svar.

Søgemaskineoptimering er reelt set for alle virksomheder uanset service de tilbyder. folk bruger  Google når de skal finde informationer om en virksomhed eller en service, de undersøger typisk markedet før de sætter sig fast til en leverandør, og det er uanset om der er tale om tekstforfatning eller der skal handles en kaffekande i en fysisk butik.

Så det er lidt noget fis din SEO ekspert fortæller, når man tænker over det.

jeg selv og dem jeg kender, søger bestemt kun på nettet hvis vi skal bruge en service, især når der er tale om ting man også kan bruge på nettet.

Selv hvis jeg ser en reklame i en avis eller noget andet, undersøger jeg lige markedet først på Google, for lige at se om der er en der kan tilbyde det samme eller noget bedre. er du så ikke repræsenteret på Google blandt de resultater jeg finder frem, så vil opgaven gå til en af de andre som netop er repræsenteret. Nok mest fordi jeg er blevet overtalt på en af disse sider, eller fordi jeg glemmer hvad din virksomhed nu hed.

Så alt i alt, vil jeg mener at det kan betale sig i længden uanset om det koster meget eller lidt, at få søgemaskineoptimeret sin hjemmeside. Dette siger jeg ikke fordi jeg selv har med søgemaskineoptimering at gøre til hverdag, men jeg siger det fordi tests viser gang på gang at man mister en helt del arbejde hvis ikke man er repræsenteret på Google, på nogle gode placeringer. altså hvis man ikke er der når folk søger efter lige netop din service.

Yderligere tror jeg egentlig ikke at denne ekspert ved hvad han snakker om, fordi der findes i enhver branche så mange søgefraser man kan komme frem på som ikke kræver enormt meget arbejde, men som alligevel gør en synlig og alligevel rammer noget af din målgruppe. Og i arbejdet med de søgefraser, arbejder man jo også med de lidt tungere søgeord, og man vil i det lange løb også blive synlig på nogle af de lidt sværere ord og fraser. Du er jo tekstforfatter, og gør du et godt stykke arbejde på den front, vil du også kunne skabe høj synlighed.

Jeg siger ikke arbejdet er nemt :) men gør du ikke noget på den front, vil du gå glip af rigtig mange penge i det lange løb.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Han har vel ret i at det bliver en temmelig stor opgave - dog ikke umulig. Nu har jeg ikke lavet SEO lige netop inden for det område, men kan ikke se hvorfor det ikke skulle hjælpe dig. Men med så "bredt" et emne så kan måske have ret i at midlerne kunne bruges bedre anderledes. En ide kunne jo være at lave noget grundlæggende SEO, og så i stedet for at bruge hele reklame budgettet på SEO, så bruge noget af det på målrettet reklame. F.eks. kunne google adwords være en mulighed, affiliat netværk, eller måske reklamer på bestemte sider. Mulighederne er mange - men at sige SEO ikke hjælper er nok at tage munden for fuld :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 vil sige gid jeg var i dit sted og samme konkurrence tekstforfatter søges er 9400 søgeresultater

jeg konkurrencer mod wiki sider medie sider skriver meget om strip sex sider skriver om strip alle andre i min branche det største du kæmper mod er dig selv for der er ingn konkurrence på ordret selvfølgelig kæves en lille grund viden men mon ikke du tilegner dig den når nu du ved at konkurrence er lav på dine kerne ord

husk tekstforfatter søges nummer 1 har pagerank 0 på den side og glemt den interne links struktur

alle ord sammensat eller hoved ord kunne enhver komme i toppen vis den havde 10% af min iværksættere passion

 tilføjelse

ordret tekstforfatning noget hårdere konkurrence 24.500 søgeresultater , dog intet er umuligt især efter nummer 3 mindre tekst og dårligere links struktur

fuld iværksætter energi så skal det nok lykkes satse 110% de sidste 10% er altid vigtigst dem som man ikke gider vis vil helt til toppen i alt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det kan også være en pæn måde at sige, han ikke er interesseret i at have dig som kunde. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Det kan også være en pæn måde at sige, han ikke er interesseret i at have dig som kunde. 

Det kunne meget vel ske. Jeg har selv haft mange kunder, som vil købe søgeoptimering, og hvor man som ejer af webbureauet ved allerede fra start, at det kommer til at blive et håbløst projekt. 

Netop derfor har vi faktisk for nyligt skåret søgemaskineoptimering fra i vores services: Det kan være en forbandet svær service at sælge ordentligt!

Når det så er sagt, så har din leverandør naturligvis ikke ret: Selvfølgelig er der noget at hente ved at lave SEO! 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)