Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordning og skat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede som selvstændig konsulent foråret 2011. Jeg har i år har en omsætning på ca. 450 TDKK + et tilsvarende beløb som lønmodtager før jeg blev selvstændig.

Mit salg har primært været levering af ydelser inden for EU (Irsk kunde i Sverige) - altså med reverge charge på momsen

I min forskudsopgørelse regnede jeg ikke med så positiv en start for min egen virksomhed. Derfor et par spørgsmål.

Jeg lægger nu over grænsen på de 300 TDKK og skal vel indsende regnskab - hvad betyder det reelt? Har jeg brug for en revisor eller er det simplere end som så - er det en del af den udvidede selvangivelse?

Jeg har ikke løbende tilrettet i min personlige forskudsopgørelse i 2011, da omsætningen og dermed også indtjeningen steg (men har dog lagt til side til skat) - giver det mening, at ændre i den personlige årsopgørelse for 2011 eller skal jeg udelukkende angive i den udvidede selvangivelse med frist juli 2012 - og har det konsekvenser for mig, hvis jeg ikke afregner skat hurtigst muligt?

Jeg er blevet fortalt, at det kan give mening at gå over på virksomhedsordningen - kan man gøre det for 2011 eller er det løb kørt? Og giver det overhovedet mening, hvis min omsætning i 2012 ligger noget lavere?

Tak!, Lotte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lotte.

1. Du skal ikke indsende regnskab..men udarbejde det. SKAT kan rekvirere det på anfordring.

2. Du skal lave den udvidede selvangivelse for 2011. Du kan indbetale skat nu for 2011 for at spare

renteudgifter til SKAT.

3. Ja VSO kan du bruge for 2011. Det tager du stilling til, når din selvangivelse for 2011 skal laves og

indberettes(senest 01/07/2012.

Ja..du kan slippe med 25% forlods skat på den del i VSO du kan spare op.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)