Hej Amino'er. Jeg har et nystartet firma som ikke har udbetalt løn i 2011 bortset fra et enkelt konsulenthonorar (til en privatperson) 30/12-2011. Skal dette honorar indberettes til SKAT via eIndkomst el. lign? Det skal vel optræde på personens selvangivelse, eller skal han bare selv indberette det? Hvad vil for fremtiden være det letteste for mig i forbindelse med lønsystemer? Jeg regner ikke med at skulle lave mere en 3-5 udbetalinger om året i alt til enten mig selv eller den eksterne konsulent. Kan det betale sig at købe en e-conomic/DanLøn kombination fx.? (Der er næsten ingen poster i regnskabet heller, så det er også såre simpelt at lave uden regnskabsprogram). På forhånd tak! Mvh Søren |
Indberetning af udbetalt honorar
- 1
Hej. Du har pligt til at indberette. Der findes en formular til dette formål. Du kunne nøjes mer et regneark, såfremt der kun er få poster.
MvH Peter |
Hej Søren Tjek Danmarks nemmeste lønløsning : https://www.multidata.dk/losninger/SMV/Mit-lon-og-personalekontor Her lægger du arbejde og ansvar over til os. Så kan du koncentrere dig om din kerneopgave. Du er også velkommen til at ringe til os på 7227 9019. Jens
|
Hej Peter, Tak for oplysningen. Jeg prøver at navigere igennem eIndkomst så.. da jeg ikke har råd (eller reelt behov) for andre lønløsninger lige nu. Tak! Mvh Søren |
Lige til Peter: Den formular findes den på SKAT.dk - og hvad hedder den? - Eller skal man kaste sig ud i eindkomst, og så gøre det der? Jeg har én udbetaling til en privat, så synes det ville være noget nemmere bare at bogføre det og så lade personen selv indberette det. Men så nemt er det nok ikke... |
Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk
Nej! Du kan bruge nedenstående blanket: /Henrik |