Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interessentskab på privatadresse - fratrække dele af el/internet-regning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Godt nytår :)

Jeg er den ene part i et mindre interessentskab, hvor vi primært beskæftiger os med udvikling af webportaler for vores kunder. Vi har firmaadresse samme sted, som jeg bor privat. 

Her i løbet af et par uger, får vi indkøbt ny server hardware til udviklingsbrug. I den forbindelse er jeg interesseret i at høre, om jeg kan trække serverens strømforbrug fra min egen elregning - og hvordan dette i så fald skal bogføres?

Det samme gør sig gældende hvad angår min internetforbindelse. Den benytter jeg selv privat, men den bliver også brug i forbindelse med firmaet. Hvad er muligt her?

På forhånd tak for jeres hjælp!

Venlig hilsen,

Andreas

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

AFI:

Her i løbet af et par uger, får vi indkøbt ny server hardware til udviklingsbrug. I den forbindelse er jeg interesseret i at høre, om jeg kan trække serverens strømforbrug fra min egen elregning - og hvordan dette i så fald skal bogføres?

Det kan kun lade sig gøre hvis elektriciteten indgår direkte i produktionen, dvs. hvis du faktisk kører hosting fra privaten, dette kræver en selvstændig strømmåler på den sikringsgruppe som din server kører fra, jeg mener ikke at en udviklingsserver kan fratrækkes på den måde da det er en del af dit udviklingsmiljø på samme måde som din arbejdscomputer.

Derudover er det noget fis at du som software udvikler skal til at lege med server hardware ... lej en billig server istedet, og få nogle professionelle til at passe den så du kan tage dig af din software, på den måde får du også lov at trække hele driften fra  ;-)

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Derudover er det noget fis at du som software udvikler skal til at lege med server hardware ... lej en billig server istedet, og få nogle professionelle til at passe den så du kan tage dig af din software, på den måde får du også lov at trække hele driften fra  ;-)

jeg må tilslutte mig det her synspunkt. Lej dig ind et sted og vær mellemled hvis du insisterer på at have hosting-abbonnementer. Der er alt for mange ting der skal tages højde for.

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)