Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan nedbringer jeg mit overskud?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Få en revisor - det er en de bedste investeringer jeg har gjorde mig, da jeg startede med at holde foredrag. Det gør at du hverken betaler for meget eller lidt i skat; du bliver ikke rost for nogen af delene.
Hans ydelser er i øvrigt også fradragsberettigede.

Hvis du selv vil rode med det, så kik på "bogen om fradrag" - den gennemgår på en let og overskuelig hvad du kan trække fra og hvorfor.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Plindstrup:
Ikke det min gamle revisor sagde!

Godt du skriver gamle revisor. Det er ikke uden grund at Amino bruger Cookie(s) for han har ret i med sit eksempel.

/Henrik

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Henrik Koudahl:

Ronni Plindstrup:
Ikke det min gamle revisor sagde!


Godt du skriver gamle revisor. Det er ikke uden grund at Amino bruger Cookie(s) for han har ret i med sit eksempel.


/Henrik



Den er taget til efterretning.
Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:

hvis du vil trække boligudgifter fra, så kræver det at du har et kontor du bruger som arbejdsplads, og at kontoret har egen indgang. dvs. en dør ud til gaden.. reglerne på det område er lidt besværligt.

Ikke helt korrekt, det skal være et værelse i boligen der udelukkende er indrettet til og bruges erhvervsmæssigt, der er ikke krav om egen indgangsdør, med der er så heller ikke det trådstarter spørger om.

Cookie:

Råvarer købt for 100.000 kr og ikke brugt - har da en værdi af 100.000 kr i lagerværdi og påvirker slet ikke resultat til skat

Korrekt der er ca 15-20 år siden at man skattemæssigt kunne afskrive på varelager, dog kan man jo købe for ca. 12000 kr. og kalde det små anskaffelser og der ved straks afskrive det.

Ronni Plindstrup:

Bager du dine smykker i en lille bordovn, der sættes til alm stikkontakt, og måler du strømforbruget med en elmåler (kan købes for 150 kroner) så er både strømforbrug og elmåler noget du også kan trække fra (det er selvfølgelig for sent nu - men næste år, så gør det, hvis du har muligheden).

SKAT accepterer ikke de små el-målere der kan købes for 150-200 kr i Jem&Fix m.fl. der skal sættet en rigtig bimåler op af en autoriseret el-installatør.

Men som det fremgår af trådstarters indlæg så snakker vi om et overskud på ca. 18.000 kr og derved ca. 6000 kr. i skat så er det ikke det nemmeste bare at betale skatten og så håbe på at der næste år skal betales endnu mere i skat, alt andet lige betyder det jo, at der tjernes penge Big Smile

MVH

Kim

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hold der op, der er lige nogle basale ting vi skal have styr på.

Du kan IKKE købe råvarer for næste år, som nedbringer dit overskud i år.

Det er muligt at få indrettet et kontor som har fradragsret. Men det er svært at få godkendt ved skal, og de ting du skal overholde vil overstige de omkostninger du gider at anvende på det :).

Ønsker du at nedbringe dit overskud, kunne du købe software/hjemmeside da det straksafskrives. Også småanskaffelser under grænsen omkring 12.500. Men det ville være dumt at købe noget, bare for at købe det :).

Udgifter i private (el, vand og varme) er sådan set muligt. Men der er stadig lidt krav som måler mv. Dog alternativt kan du bruge ligningsloven efter forudsatte beløbsgrænser, hvis du overholderne reglerne deri.

Bilen bliver svær at trække omkostninger fra i år. Du skal lave kørebog hvis du ønsker at anvende denne mulighed (start derfor for 1/1).

Hvad med din telefon og internet ? Noget af det kunne da være i virksomhedens øjemål.

Det var lige mine tanker sådan en tirsdag aften :)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)