Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra Canada til distribution i Danmark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg træder de helt spæde skridt i (forhåbentlig) opstart af virksomhed.
Mit mål er: at sælge produkter til den almindelige dansker importeret fra Canada.
Produkterne er i sig selv nyskabende og i øjeblikket kun for professionelle indenfor deres fag.
Der er en stigende interesse for produkterne - hvad jeg har erfaret.
Nu har jeg i øjeblikket koorespondance med set Canadiske firma og de ønsker, at komme ind på det danske marked. (fedt! fedt! fedt!)
Så bolden er på min halvdel nu.....

Jeg har kigget rundt på nettet om rådgivning til import (told, regler for import af disse specifikke produkter, SKAT har ikke engang en rubrik for disse varer. De har dog en rubrik man skal benytte, hvis man vil importere atomreaktorer ... Her er satsen 5,7% : )
- men kan ikke helt finde De rigtige svar!

... Og hvad kan DU svare på sådan et indlæg her? Jeg fortæller jo ikke noget rigtig om produktet. Men det er fordi det er så unikt (bilder jeg mig selv ind :), at jeg vil være først med det. Og folk er meget drevne herinde....

Forvirret? Så skulle du prøve at komme på besøg hos mig et øjeblik.....
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Strombach,

Få en HS Code hos din afsender, når du nu har korrespondence med dem alligvel, de bruger den sikkert til deres udførsel, og kan sikkert slå det op i deres ERP system eller i deres shipping afdeling.

HS Code = Harmonized system = toldposition eller brugstarifno. i Danmark

Umiddelbart kan du altid få den placeret i nogle hovedgrupper, men jo mere detaljer jo mere korrekt kan du lave det.

Du kan hos SKAT få en bindende tariff  oplysning mht. told, prøv det hvis det andet fejler...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Super det vil få af dem! Tak for hjælpen.
Så kan den krydses af... Et lille skridt nærmere!
Fra Gentofte
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Fra  Freelance Chef/Private kok Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kok på den Canada ambassade i København og jeg vil meget gerne høre om muligheder i at importeret råvarer fra Canada.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
Jeg er kok på den Canada ambassade i København og jeg vil meget gerne høre om muligheder i at importeret råvarer fra Canada.

Hvorfor snakker du så ikke med ambassadens handelsafdeling?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)