Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføre min autohandel bedre

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ole

Jeg ville ud over de mange gode råd her på Amino forsøge at skille mig ud.
Hvad med at satse på en bestemt målgruppe?

Jeg har en fornemmelse af, at kvinder ikke bliver behandlet optimalt ved bilhandler og værkstedsbesøg. Har du kvindelige mekanikere og sælgere?
Analyser kvinders behov i relation til din forretning og opfyld dem. Dernæst skal du markedsføre din forretning over for målgruppen.

Målgruppen kunne også være +50 år. De har ofte pengene og vil gerne betale for ekstra service og sikkerhed.

Held og lykke med projektet, god jul og godt nytår.
Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne måske gøre som Rolf Høgen her

Du kunne også forsøge dig med Facebook ads enten ved kun at den bliver vist for lokale kunder.
Facebook ads virker også godt, hvis du kan løse folks problem. Teksten kunne være noget i den stil her: Hvor lang tid bruger du i bussen ?

Få denne bil til 495 pr mdr. Så evt til rette den mod unge mellem 18 og 28

Du er velkommen til pb mig for yderlig hjælp med Facebook ads

Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os lave en lille analyse..

Det handler om hvordan bilen præsenteres:

  • Billeder
  • Beskrivelse
  • Betingelser

Det handler om hvor bilen præsenteres:

  • Bilbasen/dba/o.lign.
  • Egen hjemmeside
  • Facebook

  • Billeder

Lær at tage gode billeder, og billedbehandle dem - det er ikke så nemt som du måske tror - få et kursus og køb det nødvendige udstyr.
Kursus - kr. 4.000,-
Udstyr - kr. 6.000,-

  • Beskrivelse

Lav en uddybbende beskrivelse, det lokker kunden til at du viser at du vil fortælle dem alt om bilen.
Brug en fast skabelon - som fx bilbasen.

  • Betingelser

Lav en ærlig beskrivelse af betingelserne, og husk ikke at stille forhindringer i vejen for et salg.
Positiv betingelser: Vi leverer kun nysynet - Forhandler garanti - leveres nyserviceret - rengjort osv.

  • Bilbasen/DBA/o.lign

Bilbasen, kanonside som du kan bruge med succes, men husk billeder, beskrivelse og betingelser som er bedre en de andre forhandlere - det tager måske 1-3 time at beskrive en bil med de rigtige ord og billeder, men det bringer bilen nærmere et salg.
Link til egen hjemmeside.

DBA -gør som bilbasen

Andre portaler - der kan være flere sider som er gode, men jeg tror at det er vigtigt at gøre det riogtig godt på de 2 ovennævnte.

  • Egen hjemmeside

Brug ikke energi på at markedsføre (annoncer ikke) din egen side om bilsalg, men lav en flot side som signalerer seriøsitet og stabilitet, med flotte billeder af bilerne. og lad kinderne komme fra bilportaler.
Det kan være hensigtsmæssigt at markedsføre hjemmesiden, hvis du har værksted.

  • Facebook

Facebook, Jeg tror ikke på ideen med facebook til bilsalg.

Er du intereseret i at høre lidt mere om dine muligheder for at lære at sælge flere biler i cyberspace, og få lavet en salgs skabelon, er du velkommen til at ringe 4085 . 1632.

PS. Jeg ideudvikler
Fotograf, og reklame tekstforfatter

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror som andre også at Bilbasen er vejen frem - langt de fleste bilkøbere kigger på Bilbasen inden et køb, om ikke andet, så for at se om prisen på den bil, de har kigget på ved den lokale forhandler er ok.

Billeder er alfa og omega - når jeg kigger på Bilbasen, så springer jeg de annoncer over, der ikke har billeder på, og og ofte også dem, der kun har et eller to billeder på.

Lær at tage gode billeder, hvor man kan se bilen og den præsenterer sig bedst muligt. Lav evt. en skabelon for billederne, så du for hver bil har et billede af:

  • Fronten
  • Siderne
  • Bagenden
  • Forreste del af kabinen (hvor du kan se midterkonsol med radio, speedometer og handskerum - mange bruger dette for at se om det er den rigtige model)
  • Sæderne - så man kan se farven, mønstret og materialet
  • Motorrummet
  • Bagagerummet
  • Fælgene
  • Ekstraudstyr (som f.eks. elsktriske sæder, org. navigation, parkeringshjælp, soltag osv)
  • EVt. et billede af en side i servicehæftet, så man kan se at service er oveholdt

Det giver en del billeder og er dermed også dem, der er interessante på Bilbasen ol. Jeg klikker ofte på de biler med 8-12 billeder, selvom de ligger over budget. De giver god info om den type bil jeg kigger på, og hvis jeg nu ser bilen med det helt rigtige udstyr, så smider jeg måske gerne de ekstra penge.

Mht. teksten tror jeg mere på det kan betale sig, at huske at skrive alt udstyret på, end at skrive en god tekst om hvor god bilen er og at den kun har kørt lange ture osv. Det er en god idé at skrive, at den står som ny når den virkelig står som ny - men ellers tror jeg det risikere at ramme lige midt i den typiske fordom om bilsælgere og ejendomsmæglere, der altid laver et skønmaleri om deres varer :-)

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)