Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finde kunder til endnu en webdesigner?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

I sommers sagde jeg mit job op for at satse på at min hobby kunne bliver mit fritidsjob :-) Jeg har i mange år lavet grafisk opgaver og hjemmesider - mest til mig selv, men dette er nu blevet til mit sidefirma: ShakerMedia. 

Siden jeg startet har jeg haft 1 kunde, som var en bekendt, der skulle have en hjemmeside for hans firma. Jeg har siden da kontaktet en masse firmaer, enkeltpersoner og også henvendt mig til foreningen. 

Alle har dog takket nej, enten fordi de er tilfredse med deres hjemmeside/ikke ønsker en eller også er de igang med at få en ny. Så mit spørgsmål i denne debat er: HVORDAN I AL VERDEN FINDER JEG DEM, SOM HAR BRUG FOR EN HJEMMESIDE?

Mine styrker, som jeg selv ser det er:

x At mine hjemmesider er meget simple (altså henvendt til dem som ønsker en hjemmeside, som bare skal være informationskilde + præsentation)

x Jeg tager kun 3500 kr inkl. domæne, opsætning og hjælp efterfølgende. 

x Mine grafisk opsætning er meget unikke og opsigtsvækkende

x 14 dage - og du har din nye hjemmeside

Hvor har I fundet jeres kunder? Hvordan sikre man mere synlighed? Hvor skal jeg henvende mig? Hvordan skal jeg henvende mig? 

Mit mål er 2-3 kunder om måneden. 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det hele handler om netværk, du skal simpelthen opbygge en og det tager tid. Du kan ikke regne med at hoppe fra intet til det helt store..

Ud over dette. Skal du have nogle referencer eller skal kunne vise frem af det du kan eller har lavet tidligere. Måske udtalelser af tidligere kunder. En god ting vil være at starte med at rette det link du har på din profil så den peger korrekt til din hjemmeside, for i øjeblikket finder den intet :)

Hvis det er du mangler referencer, så skal du sænke din pris for at skaffe nogen. Gå ind på freelanceramino og byd på de opgaver andre har lavet et opslag på. Du skal kunne dit kram..

Hvis det er du ringer eller kontakter personer uden videre, så skal du også have talegaverne i orden, du kan ikke forvente at de vil sige ja til det når de ikke leer efter det, du skal overbevise dem at det er netop det de har ledt efter uden at have vidste det.

Men i sidste ende handler det sådan set om at skabe sig et netværk, og amino er et godt sted at starte.. Jeg ønsker alt held og lykke Emma.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige været inde på din hjemmeside.
Det er bare et logo? Intet andet?
Jeg foreslår at du laver en rigtig hjemmeside til dig selv, og så sætte dig ned og bruge en MASSE tid på at skrive gode tekster til de. 1 reference er slet ikke nok. Tilbyd at lav det gratis. I den første måned lavede jeg også gratis hjemmesider, og det blev til 3 hjemmesider. Det har gjort at jeg har nogle flotte referencer, og de tre personer, som modtog en hjemmeside er SUPER glade og taknemmelige. Endda så taknemmelige, at du har anbefalet mig til andre, som så har købt en hjemmeside eller en anden ydelse ved mig. 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Emma :

I sommers sagde jeg mit job op for at satse på at min hobby kunne bliver mit fritidsjob :-) Jeg har i mange år lavet grafisk opgaver og hjemmesider - mest til mig selv, men dette er nu blevet til mit sidefirma: ShakerMedia. 

Siden jeg startet har jeg haft 1 kunde, som var en bekendt, der skulle have en hjemmeside for hans firma. Jeg har siden da kontaktet en masse firmaer, enkeltpersoner og også henvendt mig til foreningen. 

Alle har dog takket nej, enten fordi de er tilfredse med deres hjemmeside/ikke ønsker en eller også er de igang med at få en ny. Så mit spørgsmål i denne debat er: HVORDAN I AL VERDEN FINDER JEG DEM, SOM HAR BRUG FOR EN HJEMMESIDE?

Mine styrker, som jeg selv ser det er:

x At mine hjemmesider er meget simple (altså henvendt til dem som ønsker en hjemmeside, som bare skal være informationskilde + præsentation)

x Jeg tager kun 3500 kr inkl. domæne, opsætning og hjælp efterfølgende. 

x Mine grafisk opsætning er meget unikke og opsigtsvækkende

x 14 dage - og du har din nye hjemmeside

Hvor har I fundet jeres kunder? Hvordan sikre man mere synlighed? Hvor skal jeg henvende mig? Hvordan skal jeg henvende mig? 

Mit mål er 2-3 kunder om måneden. 

Hi Emma,

see this --> here 

Tips:

  • do a few websites for free, get GREAT referances(video if you can)
  • send me some of your portfolio and your rate
  • go to amino freelancer and do some free jobs
  • (martin thorborg made a video not long ago about a designer and how she got TONS of work on amino freelancer

Best of luck, let me know if I can help.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emma

Jeg vil også sige, at det er vigtigt at vise noget af dét, du har lavet, på din hjemmeside. Hvis du ikke rigtig har noget at vise, så vil det være en god idé, som andre også skriver, at tilbyde et par gratis opgaver for at få lidt referencer. For mit eget vedkommende kan jeg sige, at jeg har haft flest kunder gennem netværk, men jeg har også haft kunder, der har fundet mig via Google. Hvis du skal have nogle til at finde dig, skal du jo da have noget på din side. Held og lykke herfra.

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)