Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra blog til webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg er igang med at skulle åbne en webshop, det går lidt langsomt, da en hel msse skal vær epå plads med fragt og leverandøre. 

Jeg overvejer derfor at starte en blog inden jeg starter webshoppen, og herefter åbne webshoppen på samme side, hvordan gør jeg det bedst?

- Laver hjemmesiden, som den vil se ud i sidste ende, med webshop og det hele, men dog uden at nogen af funktioner duer?
- Starter med at lave en hjemmeside, der er bygget op som blog, og laver den herefter om, til kombineret blog og webshop, når jeg nu er klar til det?

Mvh ma92bj 

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Min holdning er klart at 2'eren er mere favorabel. Start med at skrive en god blog der kan tiltraekke lidt buzz og naar du saa er taet paa at aabne din webshop vil du kunne bygge en masse hype op via bloggen. Hvis du bare lancerer bloggen paa en webshop der ikke virker, giver det ikke den store effekt efter min mening.

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig

Som Kristoffer også skriver så vil det klart være en fordel at gå for nummer to, men det er meget vigtigt at du pointerer for din leverandør af hjemmeside at du senere gerne vil have en blog på siden. På den måde er det muligt at tage med i overvejelserne hvordan man nemmest bygger noget op som kan integreres med webshoppen, da det umiddelbart vil være nemmest for alle parter ikke at skulle arbejde med to vidt forskellige systemer.

Ved at starte kun med bloggen kan du også fordele dine omkostninger ud over længere tid i stedet for at skulle finde den store pengepung frem med det samme, længe før du får noget ind igen. Og bloggen er en rigtig god måde at få sat gang i domænenavnet og lade Google lære det at kende og gøre potentielle kunder klar til når du får din webshop i luften.

Tag dig en snak med et webbureau om hvordan opgaven bedst gribes an rent teknisk for nemt at kunne gøre blog og shop til en helhedsoplevelse både for dine kunder og dig selv. Hvis du endnu ikke har valgt en leverandør er du velkommen til at kontakte mig på PM, så kan vi tage en uforpligtende snak om hvordan det bedst gribes an i forhold til dine ønsker til funktionalitet og design.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil i hvert fald anbefale dig IKKE at lave en webshop uden funktioner... Det er ikke særlig brugervenligt :/

- Alexander Baandrup Larsen 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, som de andre nævner burde nr. 1 være udelukket. Det giver ingen positiv oplevelse at besøge en webshop der endnu ikke er funktionsdygtig.

nr. 2 er klart bedst. Eventuelt start med en blog som sidenhen henviser til en shop på et andet domain. Såfremt bloggen bliver godt besøgt er der måske lide SEO værdi at hente her (uden at jeg er den største SEO nørd:).

Johannes

 

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 02:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ma92bj.

Start med at få hjemmesiden designet som den gerne må se ud i færdig tilstand (her tænkes design farver med mere ) ... Få bloggen op at køre...

Jeg vil anbefale dig at lave tingene i et system hvor du kan begge dele på en gang, så du har det hele samlet under et tag.

Et sådant system kunne være en Joomla installation, hvor du så "i baggrunden" kan rode med at få en shop bygget ovenpå evt. i form af redshop .. forstået på den måde at man skal have et login til frontend af hjemmsiden for at kunne se shopdelen mens man arbejder med den ...
Når man så er klar til at lancere shoppen , ja så skifter man "bare" så alle kan se det ...

Jeg har arbejdet på den måde et par gange efterhånden ... og det har fungeret fint, og ikke mindst kunden (slutbrugeren) har kunne "snuse" rundt i shop systemet i ro og mag..

Hvis du skulle have lyst til at høre mere om det , er du velkommen til at smide en mail på : claus@nielsen.in.th



Hilsen

Claus



Tilmeldt 8. Jul 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes rigtig mange gode løsninger som næsten ikke koster noget. Jeg startede i sin tid en u-commerce webshop, men er senere gået over til dandomains webshop. 

Det er en rigtig god ide at state med at oprette en webshop som noget af det første, da det godt kan tage lang tid at sætte sig ind i de enkelte systemer. Jeg tænker derfor at det er dumt at vente til du har styr på fragt og leverandøre, de to spor kan sagtens køre parallelt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

lige et spørgsmål, fx kan man oprette en side til webshop også blogge på sammen navn, eller skal man oprette det et andet sted måske ? 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en næsten 5 år gammel tråd I skriver i, trådstarter har nedlagt sin profil, jeg tror bare i skal glemme det...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)