Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-skat og udgifter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har igennem de seneste måneder arbejdet for en virksomhed med fotografi og webopsætning. Jeg er ikke momsregistreret og har en aftale med virksomheden om at få udbetalt over B-indkomst.

Jeg har skrevet en faktura på mit arbejde på noget der ligner 25.000 og har under arbejdet benyttet mit eget udstyr og lejet mig til andet, der gør min reelle indtjening noget lavere.

Mit spørgsmål går derfor på om jeg kan lave et regnskab og trække udgifterne fra indtægterne før der skal betales skat, og hvordan jeg i praksis gør dette? Hvilken skatterubrik skal det under og skal regnskabet sendes til skat? Hvis jeg har brugt eget udstyr, kan jeg da skrive "slid" eller "udstyrsleje" på et evt. regnskab?

glæder mig til at høre fra jer, for jeg har snakket med forskellige og mange er lidt uenige om forholdene..

mvh Bille

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bille

Det kan du godt. Du skal opstille et regnskab med dine indtægter og du kan trække dine udgifter fra leje af udstyr fra, hvis du har bilag på det. Hvis du vil trække slid på dit eget udstyr fra, så skal du lave en opgørelse over, hvor meget dette beløber sig til.

Dit resultat af din personlige virksomhed skal du indtaste i rubrik 111. Regnskabet skal dog ikke indsendes til skat.

Du skal dog være opmærksom på, at hvis din omsætning over en 12 måneders periode overstiger 50.000 kr., så skal du momsregistreres.

Håber det var svar nok og ellers vil vi gerne være dig behjælpelig med at opgøre dit regnskab her ved Deloitte.

 

Mvh. Anne Hillersborg Madsen

Tlf. 89 25 25 25

Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

Tusind tak for svaret. Det var både hurtigt og præcist. Men jeg har lige en ting til.

Er det overhovedet nødvendigt at være CVR-nummereret for at udføre denne type arbejde?

mvh Tobias

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

både ja og nej det kan skat vurdere.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, det fandt jeg lige svar på selv. Det er ikke nødvendigt.

Tusind tak for hjælpen Anne og jer andre, der altid er klar med gode kvalificerede svar og hjælp. Fremragende forum...

mvh Tobias

Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt lige en guide, der siger at momsregistreringsgrænsen på 50.000 også er grænsen for om det er pligtigt at oprette cvr.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)