Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er det en hobbyvirksomhed i SKAT's øjne?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Jyllinge
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg står med en lille forspørgsel, som jeg håber nogen kan være behjælpelige med at svare på.

Først en indledning - Spørgsmålet står lidt længere nede, hvis du vil springe direkte til det (starter med fed skrift).

Det ligger sådan, at min kære hustru er inkarneret hestepige. Og efter nu gennem en længere årrække, hvor vi har været almindelige lønslaver har vi fået sparet nogle penge sammen.

Min hustru har, gennem nogle særdeles gode kontakter i hesteverdenen, fået mulighed for at købe en hest til en særdeles attraktiv pris. Men stadig en vældig dyr hest!

Der er tale om en hest, som koster 100.000,- kr. men er vurderet til i hvert fald det dobbelte. Hun køber den af en berider, der har behov for likviditet og samtidig gør min hustru en vennetjeneste ved at sælge den så billigt.

Gennem de kommende år vil træning, ridning, undervisning og deltagelse i "de rigtige" stævner kunne gøre den endnu mere værd.

Men en sådan dyr hest kan I sikkert gætte jer til også kræver de bedste betingelser. Her mener jeg opstaldning, træning, udstyr, "vedligeholdelse", foder og meget andet. Altså noget, der kan blive ret bekosteligt (det er det at have hest jo i forvejen).

Så fik jeg den idé ... hvad nu, hvis man oprettede en lille virksomhed (enkeltmands), hvor man havde hesten og de omkostninger som den kostede. Omkostningerne ville jo stadig komme af egen lomme, men i stedet for bare at se dem forsvinde tænkte jeg, at underskuddet i starten, og ikke mindst indkøbet, måske kunne trækkes fra i min skat, ved at gøre det hele i et enkeltmandsfirma. Da jeg betaler topskat i dag, så ville det jo betyde en del for mig.

Om nogle år, når kreaturet så var blevet mere værd, så vil en indtægt naturligvis også blive beskattet. Sådan er det jo, og jeg er sådan set ikke ude på at snyde i skat.

Her kommer spørgsmålet så:

Hvornår betragter SKAT det som en hobbyvirksomhed? Er der krav til en vis løbende indtægt, eller skal det blot være en vis indtægt i snit over nogle år. For om en 2-3 år vil der jo - forhåbentligt - Komme en pæn indtægt, men jeg synes jo lige så godt at jeg kunne drage skattemæssige fordele af udgifterne indtil da!

Vil det være muligt? Eller vil SKAT kalde det hobbyvirksomhed og så bare give mig et eftertrykkeligt skattesmæk? Vil de acceptere nogle år uden indtægt, da der jo er tale om en investering, der først giver "afkast" om nogle år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vent hellere på mere begavede eksperter på området, men mit GÆT - og det kan ikke blive mere, for det er en afgørelse skat træffer ud fra det de får oplyst - er, at:

Du vil blive set på som hobbyvirksomhed, som ikke kan trække evt. underskud fra i personlig indkomst - men skattes af overskud. Det er langt fra sikkert det er en fordel i mine øjne og også afskrivninger på en hest der kan falde og brække nakken på 4 forhindring - lyder kompliceret - men mon ikke der er fortilfælde. Lad os se hvad andre klogere siger.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja..det er et krav med overskud efter senest 3-4 år..og gerne underbygget med budgetter mv.

Der er faldet mange afgørelserb på området...prøv at google lidt.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)