Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egenskaber for en regnskabspost

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

I et regnskabsprogram kan man ligge forskellige bilag ind i en række kategorier. Kan der tilføjes flere egenskaber til hver kategori, end hvad jeg lige har fundet her:

- Hvor stor en del af beløbet der er moms (typisk 20%) 
- Hvor stor en af momsen der kan løftes. 0 -100% (af selve momse)
- Hvor stor en procentdel af beløbet der kan trækkes fra i skat. 0 - 100% (100% fuldt fradragsberettiget).

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke selv til hvordan man lægger ind hvor meget der kan fratrækkes i skat, (ud over i teksten til kontoen) - så man kan trække automatisk hvad der er selskabsregnskab og hvad der er skatteregnskab - men det lyder smart og sandsynligt nogen kan.

De forskellige momssatser findes eller kan skabes individuelt i langt de fleste programmer uden problem - bortset fra, at en rep moms på 25% af 25% ikke skal indlægges som 5% men med en mere kompliceret % sats

I Summasumarum enterprice kan du endvidere lægge en afdeling på en konto  - ex om den hører til for-produktion eller - efterproduktion - og endeligt kan du lægge en sag på hvert enkelt bilag i posterings journalen - ex at den hører til salgt til private - firmaer - kongehuset eller paven for nu at tage mine egne muligheder Big Smile og køre et regnskab ud for hver sag - med fuld balance og alt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Der findes regnskabsprogrammer, som kan køre med op til 5 dimensioner, hvor det sagtensnburde kunne

lade sig gøre.

Har en kunde, der kører noget lignende i Kompass-regnskab.

 

MvH

Peter

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror i mistforstå mig. For et bilag i et regnskab skal man:

- Vide hvor meget momsen det udgør. 
- Hvor stor en del af momsen man kan løfte.
- Hvor stor en del af bilaget man kan trække fra i overskuddet.

Er der andre ting man kan/bør knytte til et bilag? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
Vide hvor meget momsen det udgør. 
- Hvor stor en del af momsen man kan løfte.
- Hvor stor en del af bilaget man kan trække fra i overskuddet.

De to første lægger man normalt ind på konto niveau så du ved at normale købskonti har 25% købsmoms repræsentation begrænset moms (25 af 25%) - hotel moms på den konto osv. 

Så lægger du brutto beløbet ind, og i posteringsjournalen tager den så præcis den moms du har bestemt for kontoen og du ved dermed præcis hvad du kan løfte + det vil frem gå af momsrapport o.l. og ses i posteringsjournal for hvert bilag

Du kan også overstyre moms manuelt per bilag hvis du vil, men har du plads synes jeg det er en fordel at ha det på konto niveau, for så bliver moms automatisk OK forudsat du har indlagt det korrekt i kontoens egenskaber

Jeg kender ikke til programmer som kan vise ændringer mellem virsomhedsresultat og skattemæssigt (med nødvendige reguleringer) men det kan velsagtens findes?

Ud over det, lægger jeg på bilagsniveau en sag ind i hver postering, så kan jeg køre regnskab for eks solgte sokker - solgte biler - afdeling administration og hvad man nu kan hitte på

Det er i summa enterprice jeg styrer sager på bilagsniveau - den kan også styre på afd. niveau overordnet per konto

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 03:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skulle ikke være noget i vejen for at du laver flere momssatser efter behov. Det kan de fleste programmer. E-conomic har f.eks. både en speciel momskode til repræsentation og til hotel.

Ikke fradragsberettigede omkostninger kan du bare lave en konto til.

Såfremt du regnskabsmæssigt ønsker at behandle disse omkostninger på normal vis kan du tilknytte en dimension/afdeling således at du husker at regulere dem ud ifbm udfærdigelse af skatteregnskab.

IT-folk har desværre en kedelig vane til at gøre deres regnskaber uhyre komplicerede. Jeg håber du passer på ! :-)

PS jeg er stor fan af din fantastiske blog !

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)