Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår fradragsfordele? Selvstændig med start i 2011

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hornslet
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår kan man mærke sine fradragsfordele, når man er nystartet?

Hvis man har almindeligt fuldtidsarbejde og kører enkeltmandsvirksomhed i fritiden skal man oplyse, hvad man tjener i enkeltmandsvirksomheden og betale et AM-bidrag hver måned.
Hvis man betaler AM-bidrag hver måned for konsulentvirksomhed og betaler moms / får moms tilbage for webshop, hvornår får man fradrag fra sine udgifter, man har i virksomheden f.eks. indkøb til varelager?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke helt med - betaler AM bidrag - og så vel også skat ville jeg tro - af konsulent virksomheden - må vel betyde, at du har forskudsregistreret  et forventet overskud - som så giver din skat/fradrag?

På basis af årets resultat skal du skal du opgive resultat og lidt andet til den udvidede selvangivelse - og selv beholde regnskab til hvis skat eller moms beder om det. Resultat = indtægter minus udgifter og det er det du skatte af.

Varelager er ikke en udgift - det er bare bytte penge til lager, men vareforbrug er når du sælger varen (som konsulent?) (salgspris minus indkøbs pris for varen simpelt beskrevet) Du trækker ikke som sådan noget fra i skat, men trækker udgifter fra indtægter for se om du har over eller underskud

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet lige fra start, idet du kan regulere din indkomst ved at ændre din forskuds-

registering.

 

MvH

Peter

Fra Hornslet
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Ja, jeg har forskudsregistreret forventet omsætning
Vareforbrug er det, som jeg har i webshop ja. Webshop og konsulent er under samme CVR
Det vil sige, at eventuelle fradragsfordele for fx. indkøb, transport, domæner, moms m.m. sker først ved første årsregnskab

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Marianne Brahe:
jeg har forskudsregistreret forventet omsætning. 

Det er ikke forventet omsætning, som du skal forskudsregistrere, men det forventede overskud. Enkelt sat op: Indtægter minus udgifter.

Hvis det er omsætningen som du har forskudsregistreret vil du betale for meget i SKAT da der ikke er taget højde for fradragsberettiget omkostninger.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)