Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lad os nu støtte dansk iværksætteri??!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 06:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Henriksen:

Jeg synes jeg begynder se flere og flere herinde, der begynder at anbefale billig udenlandsk arbejdskraft - men godaften aminoer, hvad med om vi alle begyndte at tage os sammen - STØT dog de danske iværksættere - er det ikke det vi alle her for - for at iværksætte!? Det bliver lidt umuliggjort hvis alle render til udlandet - come on! Personligt har jeg ikke problemer med at skaffe kunder, men jeg kan da hver dag se folk mangle.. Jeg kan simpelthen ikke følge tankegangen om at anbefale udenlandsk arbejdskraft, når der sidder så mange samlet på ét sted, på et dansk iværksætter-forum og mangler arbejde.

Samtidig bliver der gang på gang tilbudt gratis mig dit og gratis mig hat! Det er fair nok at folk mangler referencer eller vil hjælpe i ny og næ, men jeg synes simpelthen det er tarveligt i længden, for os der har brug for at tjene penge hver dag.

Ja, lidt herfra, hvad synes i?

God ide at glemme globaliseringen, og også gerne flytte produktion hjem til DK igen... Det ville i hvertfald gavne miljøet enormt meget, og det ville redde EU ud af kattepinen. Men pt er det nok meget optimistisk at tro, at det sker foreløbigt... Men vendepunktet er ik langt ude i fremtiden!

Når man vil have fri konkurrence, så må man også accepterer konsekvenserne, som er at den billigste, i en stor del af alle tilfælde, løber med ordren... Og når danske lønninger er crazy høje, ja så gør det hele problemet endnu større for danske firmaer!

Men hvordan kan du først klage over, at der ryger jobs ud af DK, hvorefter du klager over, at de brugere herinde, som tilbyder gratis ydelser ødelægger dit salg? Har du ik evt behov for at segmenterer dine kunder så? 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

 

når man kan få en god for 75 kroner i time http://www.1902software.dk/information/en_udvikler_for_kr_75_i_timen

der findes jo nok ingen god danske der arbejder måneden efter måneden for dig for 75 kroner i time det er nok nærmer plus 500 kroner eller over 1000 kroner i time og forskel er stor derved ved visse projekter har iværksættere simpelthen ikke råd til en dansk udvikler og derved er udenlandske udvikler en fordel da denne virksomhed aldrig havde haft mulighed at starte uden der fandtes udenlandske billige arbejdskraft

hvorfor støtter udvikler og andre folk så ikke danske iværksættere og arbejder til den løn 75 kroner i time så vi har råd til jer det jo ikke alle der vinder de 117 millioner i loto i dag , de burde tænke på os andre iværksættere eller i det mindste sætte deres time pris lidt ned så det nærmer sig udenlandske arbejds løn

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Uh det er et 'spørgsmål' man kan have en lidt ambivalent holdning til... For som iværksætter i Danmark kan det være svært at følge med udviklingen i ulandende og tilbyde det samme til deres prisleje. Specielt efter alt er blevet globalt.

Jeg støtter sporten Bodybuilding og fitness med sponsorater til arrangementer og atleter og gør det i håb om ekstra profit og fordi jeg ønsker at fremme sporten endnu mere...

Jeg betaler dansk skat og støtter sporten, mens jeg ser danske butikker i samme branche rykke til udlandet, spare momsen og gøre det nemmere at sælge produkter der ikke må sælges i Danmark, gå langt under min pris og faktisk også betale samme fragtpris.. Selvom det udenlands..

Hvad kan man gøre? Man kan jo enten følge trop og så lave en målkonflikt eller man kan bide det i sig og så gå ind og finde nogle kernekompetencer man kan spinne guld på istedet!.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre siger så holder det ikke. Man er nødt til at kunne konkurrere. Der er mange "problemer" med den måde Danmark er skruet sammen på for iværksættere, men det nytter jo ikke at hyle og sige at vi alle skal være fair og give hinanden ordrerne (jeg siger ikke at du hyler - det er mere generelt). Problemet er at mens man hyler, kommer der nogle der har tilpasset sig markedet med eks. outsourcing og tromler dig, og før du har set dig om er din virksomhed glemt og du står bagerst nede på arbejdsformidlingen. Det er virkeligheden - den er man nødt til at tilpasse sig.

Man kan ikke skabe et kunstigt marked ved at være enige om at man skal handle mere med iværksætter inden for grænserne. Skal jeg så ikke købe mine møbler hos IKEA (store etablerede virksomheder), de ansætter jo ikke flere mennesker af den grund og pengene ryger ud af Danmark. Hvorfor skal jeg købe et spisebord af en iværksætter til 2000 når jeg kan få det i IKEA til 500 kroner?

Flere eksempler:

* Hvor købte du dine sidste bøger (Amazon gætter jeg på)
* Hvor købte du dine sidste CD/DVD (Amazon/CDON gætter jeg på 

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Men hvordan kan du først klage over, at der ryger jobs ud af DK, hvorefter du klager over, at de brugere herinde, som tilbyder gratis ydelser ødelægger dit salg? Har du ik evt behov for at segmenterer dine kunder så? 

Som sagt har jeg ikke selv nogle problemer - læs hvad jeg skriver :)

I kommer alle med nogle gode pointer, og problemet ligger naturligvis dybere - jeg mener bare godt at vi herinde kunne anbefale hinanden mere fremfor at sende hinanden til udlandet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Og når danske lønninger er crazy høje, ja så gør det hele problemet endnu større for danske firmaer!

Hej

Som producent i DK, anser jeg faktisk andre faktorer som mere væsentlige.

Men når jeg skal regne priser ud, så bliver det faktisk sådan her.

Timeløn 500 (250 kr. da halvdelen af arbejdet er administrativt)

Husleje 10000 kr/ md giver ca. 140 kr/time(da jeg antager at halvdelen af mit virke, er administration) Udregnet simpelt via 4x37 timer = 148 timer.

El varme og vand, ca 20 kr/time.

Farve og kapilar, kan negligeres.

Det giver så en timeløn, på 660 kr +moms.

Det vil så sige, at kan jeg lave fx 100 tryk på en time, så bliver prisen 6,60 kr/tryk.

Så timelønnen spilder ind, men det er også fordi at man har en administrativ byrde, men også at man har nogle ublu priser, på ejendomme, og afgifter, som man bliver nød til at regne ind.

Slidtage af rammer, maskiner og andet er lagt i timelønnen.

/Kenneth

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)