Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lad os nu støtte dansk iværksætteri??!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer

Jeg synes jeg begynder se flere og flere herinde, der begynder at anbefale billig udenlandsk arbejdskraft - men godaften aminoer, hvad med om vi alle begyndte at tage os sammen - STØT dog de danske iværksættere - er det ikke det vi alle her for - for at iværksætte!? Det bliver lidt umuliggjort hvis alle render til udlandet - come on! Personligt har jeg ikke problemer med at skaffe kunder, men jeg kan da hver dag se folk mangle.. Jeg kan simpelthen ikke følge tankegangen om at anbefale udenlandsk arbejdskraft, når der sidder så mange samlet på ét sted, på et dansk iværksætter-forum og mangler arbejde.

Samtidig bliver der gang på gang tilbudt gratis mig dit og gratis mig hat! Det er fair nok at folk mangler referencer eller vil hjælpe i ny og næ, men jeg synes simpelthen det er tarveligt i længden, for os der har brug for at tjene penge hver dag.

Ja, lidt herfra, hvad synes i?

Venligst
Rasmus Henriksen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Rasmus Henriksen:
Samtidig bliver der gang på gang tilbudt gratis mig dit og gratis mig hat! Det er fair nok at folk mangler referencer eller vil hjælpe i ny og næ, men jeg synes simpelthen det er tarveligt i længden, for os der har brug for at tjene penge hver dag.

Enig - jeg synes simpelthen osse, at det er tarveligt, at så mange mennesker dag efter dag helt gratis svarer på spørgsmål fra iværksættere her på Amino uden at få en krone for det. Tænk eksempelvis på hvor mange revisorer og advokater, som har brug for at tjene penge i disse tider. Huh?

Der er næppe mange virksomheder som alene driver virksomhed med det sociale sigte at støtte danske iværksættere. Se det i øjnene - forretning drives for de fleste med profitmaximering for øje. Her spiller prisen for nogle en væsentlig faktor og det er i min verden både fornuftigt og legalt at finde det bedst mulige tilbud uanset hvor i verden det findes.

/Henrik

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Du har en pointe, også alligevel ikke..

Du nævner selv, at du gerne vil tjene penge - Fair! Men er det så ikke også med at finde de bedste vilkår for at tjene penge på ens ydelse?

Vi er faktisk en af de webshops som i år har flyttet lager til Tyskland - Det er enormt attraktivt !
I det idelle Danmark ville jeg også hellere placere vores virksomhed i Danmark, men vi er bare ikke konkurrencedygtige længere, som iværksætter må man bare tilpasse sig det marked hvor det er mest rentabelt.

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl 

Nu var det ikke baseret på folks hjælp i form af svar på spørgsmål, men at folk tilbyder at løse opgaver for 0 kr på freelacer og i forummet.

Ja, det er en fair sag at benytte det billigste tilbud uanset hvor i verden det er, men synes ærlig talt at folk gør for lidt for det iværksættermiljø de sidder i - en dag bliver det dem selv folk ikke enbefaler længere. Synes sku det er lidt tarveligt at sende folk til udlandet og få løst opgaverne fremfor at støtte de danske iværksættere der mangler opgaver.

Rasmus Poulsen

Jo, det er klart, men igen - jeg synes godt man kunne støtte de danskere som mangler arbejde, lidt mere :)

Og jo, helt sikkert skal man tilpasse sig omstændighederne - men sæt nu vi alle støttede hinanden herinde, så var vi da nogen der prøvede at gøre noget for det danske :)

 

Rasmus Henriksen
RH Freelance
www.rhfreelance.dk 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mon ikke de danske iværksættere der ser deres gigs ryge til udlandet burde ty til selvransagelse i første omgang? Og tage ansvar.

Måske er de bare ikke konkurrencedygtige?

Som udgangspunkt burde det være ganske simpelt. Erhvervsvirksomheder drives med gevinst for øje. Omsætningen skal øges og omkostningerne skal reduceres.

Om man skal satse på leverandører i det ene eller det andet land taget situationen i betragtning lyder som et politisk spørgsmål, - og til at løse politiske spørgsmål har vi hyret de bedste repræsentanter vi nu engang kunne finde.

Såfremt det er bedst for os alle hvis vi sender så få ordrer på arbejdskraft til udlandet, - så er det deres (læs politikernes) opgave at sikre det ikke kan betale sig - eller sagt med en lidt mere positiv klang - at det kan betale sig at bruge en dansker. Man kunne her f.eks. tale om toldafgift på køb af udlandsk arbejdskraft indenfor de brancher man ønsker at styrke i Danmark.

Hvis vi hyrede nogle bedre (eller flere?) politikere, kunne de måske skabe nogle rammer der gjorde at virksomheder kunne koncentrere sig om at drive virksomhed, i stedet for at forsøge at lappe på hullerne i vores samfundsstruktur.

I min optik er det yderst betænksomt at en virksomhed ikke trygt kan overlade disse spørgsmål til det offentlige.

Udover at en virksomhed skal tjene penge skal en virksomhed i dag så også tage ansvar for:

  • At redde verden fra co2-katastrofen.
  • Makroøkonomiske spørgsmål, herunder de for os skadelige aspekter i outsourcing til udlandet.
  • Spekulere i ligestilling, herunder dansker/indvandrer, mand/kvinde m.v.
  • Og meget mere

Det er virksomheder ikke gode til. Vi gør os nogle halvhjertede forsøg på at løse oplagt offentlige opgaver, - fordi vi ikke tør læne os tilbage og stole på at der bliver taget hånd om det.

Det er en meget nobel tanke når virksomheder tager hånd om ovenstående problemstillinger og viser de gør en reel indsats for at løse dem. Men jeg tror at en samlet koordineret indsats er langt mere effektiv.

Så mit svar er at jeg ihvertfald ikke på noget tidspunkt vil være betænkelig ved at outsource arbejde til udlandet hvis jeg vurderede det kunne svare sig.

Jeg vurderer dog ikke på nuværende eller i nærmeste fremtid at det på nogen områder kan betale sig at outsource arbejdskraft for undertegnede.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må du kunne tilbyde noget mere eller bedre end den udenlandske arbejdskraft hvis du altså vil have flere penge.

I denne web verden er landegrænser blevet udvisket og du kan lige så godt vænne dig til det.

Outsourcing gør at vi kan sælge en webshop til 10.000 inkl. hosting og betalingsgateway, skulle den samme service laves i Danmark (altså vi skulle lægge det samme antal timer bare med danske designere/udviklere) ville shoppen koste mindst 30.000 uden hosting og betalingsgateway.

Så hvorfor er det lige at vi skal støtte nogen der ikke ønsker at tilpasse sig markedet?

Det skal lige siges at jeg stadig en gang i mellem laver lidt konsulent arbejde, og her har jeg ingen problemer med at tage en 700-900 i timen (og det er vel og mærke typisk gennem et konsulent bureau der også lige tager en 15-25% så timeprisen ender typisk på mere end 1000DKK). Så markedet er der bestemt hvis du kan tilbyde noget andre har behov for!

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen 

Jo det kan man sige - enig :) Du kommer med nogle gode pointer. Tak for et godt svar.

Rasmus Lindgren 

Som sagt har jeg ikke selv et problem med at skaffe kunder - eller at mine kunder render til udlandet, det her var bare nogle tanker jeg har gået med :) Så tråden er ikke myntet på mig selv. Markedet er her, ja, jeg synes fx bare godt at man kunne anbefale sin gode logo-mager fremfor fiverr.com :) At støtte det danske iværksætterliv for at få mere gang i skidtet..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Henriksen:
u var det ikke baseret på folks hjælp i form af svar på spørgsmål, men at folk tilbyder at løse opgaver for 0 kr på freelacer og i forummet.

Forskellen er ikke stor. På Amino er der mange som lever af at sælge viden. Den gives gratis her. Hvad er forskellen på at de "undegraver" markedet fremfor ham der får lavet sin hjemmeside i eksempelvis Indien.

Det er hverken Rasmus P som skal redde PostDanmarks økonomi eller andre Aminoer som kunstigt skal udøve iværksætterstøtte. I bund og grund er det et spørgsmål om politik, hvorvidt Danmark ønsker at give iværksættere fornuftige forhold.

/Henrik

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl 

Du har sådan ret i at forskellen ikke er stor - men du må kunne følge mig lidt alligevel :)

Kan godt være vi ikke er forpligtede til at redde nogle - det har jeg dælme aldrig sagt - jeg opfordrer blot til at vi herinde hjælper hinanden fremfor at sende hinanden til udlandet. Og så ved du vist også godt at min post ikke handler om giganter som Post Danmark....

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Henriksen:

Henrik Koudahl 

Du har sådan ret i at forskellen ikke er stor - men du må kunne følge mig lidt alligevel :)

Kan godt være vi ikke er forpligtede til at redde nogle - det har jeg dælme aldrig sagt - jeg opfordrer blot til at vi herinde hjælper hinanden fremfor at sende hinanden til udlandet. Og så ved du vist også godt at min post ikke handler om giganter som Post Danmark....

Jeg tror han mente "Danmark" :-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)