Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg trække fra i SKAT ved køb af diverse ting til mit enkeltmandsfirma?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har et enkeltmandsfirma, og har den seneste tid købt et domænenavn af en anden, men samtidig skal jeg bestille en ordre på omkring 10.000 kr. hjem fra Kina.

Er der ikke noget med, at man kan trække det fra i SKAT?

Hvordan og hvorledes gøres det?

På forhånd tak.

Ung iværksætter! Smile

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
nicolai91:

Hejsa


Jeg har et enkeltmandsfirma, og har den seneste tid købt et domænenavn af en anden, men samtidig skal jeg bestille en ordre på omkring 10.000 kr. hjem fra Kina.


Er der ikke noget med, at man kan trække det fra i SKAT?


Hvordan og hvorledes gøres det?


På forhånd tak.

Er der noget du skal sælge? så er det jo vareforbrug.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers kan du trække fra ved at du laver et regnskab med dine indtægter og udgifter og angiver resultatet på din selvangivelse.

Du kan med fordel læse nogle af de mange andre indlæg her på Amino omkring emnet og opstart af virksomhed.

Mvh

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne godt lyde som om du lige skal bruge et par aftener på at sætte dig ind i reglerne om opstart af firma, osv. 

Et godt råd er, at uanset hvor lille dit regnskab end måtte være, så sørg for at holde styr på det hele i excelark, og nummerer alle bilag fra dag 1. Den dag det pludselig griber om sig, og man står og skal have lavet årsopgørelse, indberette moms m.m. bliver det rigtig træls og lidt dyrt, ikke at have styr på tingene. 

vh

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er helt korrekt.

Et andet godt råd!
Modtager du mange fakturaer, og ikke betaler løbende ved modtagelse, så lav en "fakturabog" i excel hvor du løbende noterer fakturaer ved modtagelse. Hermed har du et hurtigt og godt overblik på ikke betalte fakturaer, samt alle oplysninger der skal til ifm faktura.

Føler du at dette kunne være en hjælp, men ikke selv helt ved hvordan den skal udarbejdes, så send en PM, og jeg sender dig en kopi ganske gratis :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:
Er der noget du skal sælge? så er det jo vareforbrug

Indkøb til lager er ikke vareforbrug, det er ren ompostering fra ét aktiv (penge) til et andet (varer)

Lagervarer bliver først til vareforbrug når de(t) sælges og først her kan det trækkes fra i regnskabet.

Venlig hilsen
Ole 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)