Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale skat (webshop)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg skal jo ikke betale skat på min private konto? (Er under 18)

De penge jeg modtager via Paypal fra min webshop ligger jeg ind på min firma bank konto, og laver regnskab og trækker 25% fra til moms.

Det jeg ikke forstår er at man skal betale skat af sit overskud, ligger pengene bare på firma kontoen skal man så også betale skat? Er det ikke kun hvis man udbetaler nogle penge som løn til en man skal betale skat af dem?

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nix, alt hvad du tjener skal du betale skat af, uanset beløbets størrelse. Hvis du, på din webshop, sælger en varer for 100 kroner, som du har købt hjem for 50 kroner, så har du 50 kroners overskud. De 50 kroner skal du betale skat af.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, skat betales af indtægter - omkostninger.

Anvender man virksomhedsskatteordningen beskattes man mindre af det beløb man ikke udbetaler sig selv i løn, men hertil er du ikke kommet endnu :-)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du blander tingene godt og grundigt sammen. Hvis du ikke er momsregistreret skal du ikke betale moms. Momsen har ikke noget med skatten at gøre. Du skal betale skat af dit overskud, uanset om du har hævet det eller ej. Hvad satsen bliver, kommer an på din samlede indtægt. Og så skal man i øvrigt altid betale skat, uanset om man er over eller under 18 år.

Prøv at finde en grundbog i regnskab, eller læs nogle af vejledningerne på SKAT's hjemmeside.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Fra  Morning Train Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten fik vidst givet et godt svar. Hvis dit firma et selskab, så skal det opfattes som noget for sig selv. Det betyder at når selskabet udbetaler løn til dig som ansat, så er det en udgift for selskabet og skal trækkes fra dets indtægter. Så når regnskabsåret er omme, skal der opgøres hvor stort overskuddet er (skaf en revisor) og det er alt sammen skattepligtigt, som flere herinde har forklaret.

du skal så selvfølgelig angive alle de penge du får af selskabet i løn og betale skat privat.

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sander:

@Brian

Så det ville svare til den procent jeg allerede nu betaler ved SU, fritidsjob osv.? Altså de 38%

Er jo lidt afhængig af din indtægt, men i princippet ja.

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at du ikke betaler arbejdsmarkedsbidrag (AMBI) af SU. Derfor lander du på den lave skatteprocent.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar R.:

Husk at du ikke betaler arbejdsmarkedsbidrag (AMBI) af SU. Derfor lander du på den lave skatteprocent.

Gør man det i enkeltmandsvirksomhed?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes..dog kun af overskud og hvis man ikke bruger VSO.

 

MvH

Peter

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)