Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag af tab i APS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino bruger....

Jeg har en forespørgsel. Jeg har skud 25000 kr ind i et selskab som ejer 20 % af selskabet. Derud over jeg har skud ydligere 310.000 kr ind i selskabet til køb af varer samt løbende regninger.

Nu bliver selskabet lukket og et nyt aps oprettet men uden min deltagelse.

Så sammenlagt har jeg skud 335.000 kr ind i apset.

Hvor meget kan jeg anføre i rubrik 67 som tab ?

På forhånd tak for hjælpen.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt læse at han ikke har fået medhold men primært på baggrund af der ikke har været aktivitet/ omsætning efter han har indskudt beløbet og det primær har været for at sikre sig firmaets overlevelse han har skudt pengene ind.

Sådan som jeg læser det..... 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg jo ikke vurdere din konkrete sag; men hvis du blot har finansieret driften med tilskud, er der næppe fradrag. Det billigste for dig er at tage et møde med SKAT og forelægge dem sagen og så høre konkret om du har fradrag. hvis du så ikke er enig i deres argumenter kan du jo senere køre en sag på det.

Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ok.

Tak for den hurtige respons.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja..er nok op ad bakke.

Du vil næppe få fradrag.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis der er købt anparter for kr 25.000 vil der være fradrag for disse
Det andet ligner et tab du må gøre krav for i konkursen og et evt tab er et ikke fradragsberettiget formuetab
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror jeg vil modificere mit svar: du skal konkret undersøge det.. Hvis du som person har indlånt midler til selskabet og du ikke har bestemmende indflydelse - hvad du næppe har m 20% ejerskab, så kan du efter kursgevinstloven muligvis have fradrag..
Fra København
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pia,

Nu kender jeg ikke din koncernstruktur, og kan ikke gennemskue om du har skudt pengene ind i dit eget holdingselskab, ejerandel eksempelvis 100%, der derefter har lånt videre til et driftsselskab som dit holdingselskab ejer 20% af, eller om du, som person, har lånt direkte til et driftsselskab, som du ejer 20 % af?

For som en anden er inde på her i tråden, er der afgørende forskel på de to situationer:

Hvis ikke du har bestemmende indflydelse på din debitor, er der som udgangspunkt fradrag, når du taber penge på din fordring/tilgodehavende jf, kursgevinstloven § 14.

Det vil så også sige, at hvis du har lånt pengene til eksempelvis dit eget holdingselskab, som du ejer 100%, vil der ikke være fradrag hos dig personligt, men i dit holdingselskab efter lagerprincippet.

Fradrag er selvfølgelig forudsat af, at der er lidt et konstateret tab.

VH Jan K








Side 1 ud af 1 (9 indlæg)