Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregler i Spanien

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Jeg har også tænkt mig at tage fat i dem, men jeg kender fra andre udsendte at det ikke altid er helt som man får at vide derfra fordi der kommer nye regler nu og da, samt at der altid er en "snedig" måde at gøre tingene på. (Ikke ulovligt!). Så det er tit dem der har prøvet det selv der ved bedst hvordan man skal gøre tingene.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Rent skattemæssigt er der ingen tvivl om at det er bedre for dig at "flytte herned" altså ikke at have et tilhørsforhold til DK i perioden du er væk.

Jeg er selvstændig hernede, og har ikke noget tilhørsforhold til DK, så det er lidt anderledes for mig.

Best regards

Fra Århus
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info Søren,

Jeg holder mig generelt langt væk fra folk der tager stoffer.

Jeg kommer ikke til at blive boende dernede efter, uanset.

Derefter bliver jeg formentlig smidt afsted til et andet land med en anden opgave.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Falsig:
Jeg har også tænkt mig at tage fat i dem

som udgangspunkt betaler du skat i det land arbejdet udføres. Din bolig skal du leje ud, det er ikke "lovligt" bare at have en bolig stående uden at nogen bor i den, medmindre den ikke har status som helårsbolig.

Du ender med at betale skat enten I UK eller i Spanien, skatten er mere eller mindre den samme så der er intet rigtigt at spare ved at betale skat det ene eller det andet sted. Du kommer ikke til at betale skat i DK hvis du er udvandret og ikke har din "primære interesser" i DK, dvs bolig til rådighed, kone og barn i DK, der er visse der kan have det uden at skulle betale skat, men det skal du snakke med Thorning om, hun ved alt om den sag.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, ja Thorning har styr over det... Men det er som om hun ikke gider at besvare mine opkald ;)

Jeg har 2 børn i Danmark og dem skal jeg hjem til hver anden weekend. Firmaet jeg skal arbejde for er jo i UK og arbejdet er i Spanien. Jeg skal igennem et længere regnestykke for at finde ud af hvor det er smartest at betale skat og jeg vil som udgangspunkt gerne fortsat have mit hjem i Aarhus, da jeg skal have et sted at være sammen med ungerne... Så det er ikke så nemt lige at finde ud af...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)