Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside navn ???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Jeg er i den uheldige situation at have fået udført noget rigtigt makværk af en rådden håndbærksmester... Vi kalder ham xx byg her..
Mit spørgsmål går på om jeg så må starte en hjemme side som netop hedder xx byg.dk og derigennem advare andre om kvaliteten af det udførte ?? Må man godt starte hjemmesider til advarsel og oplysning for andre selvom navnet på hjemme sidden eks hedder xx byg.dk eller xxbyg-advarsel.dk ??

Håber nogen kan oplyse mig om jeg selv kommer i fedtefadet ved at gøre det..

Venligst
Ole
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at der i USA har været flere sager, hvor virksomheder har sagsøgt tidligere kunders "[companyname]sucks"-domæner, men gang på gang har de ikke fået medhold i sagerne.

Jeg ved ikke hvordan det forholder sig i Danmark, men i USA kan man roligt gå i gang med sådan en hjemmeside du har tænkt dig. Der er bare 2 meget vigtig ting du skal huske på:

1. DU MÅ PÅ INGEN MÅDE DRAGE ØKONOMISK FORDEL AF HJEMMESIDEN. (Heriblandt reklamer på hjemmesiden for at finansierer driften af hjemmesiden)

2. DU MÅ PÅ INGEN MÅDE LINKE/HENVISE TIL KONKURRERENDE VIRKSOMHEDER.

Hvis reglerner i Danmark er som i USA, så er det tilladt, men du må hellere lige få en der har styr på de danske regler på banen før du går i gang.

Held og lykke med det. :)

Kommer snart...

Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal absolut heller ikke profitere på det... Blot advare andre om at begå samme fejl som mig ved at benytte dette firma :-) nu ved jeg bare at han ingen hjemmeside har, og derfor tænkte JEG på at købe hans domæne navn så det fik max synlighed.. Men vil samtidigt ikke begå noget direkte ulovligt, hvis det da er det??
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare så der ikke opstår misforståelse, så er det [virksomhednavn]sucks.com, altså ikke direkte [virksomhedsnavn].com, jeg taler om.

Domænet/hjemmesiden skal IKKE kunne forveksles med en officiel side for virksomheden, så ved at tilføje et "sucks" til virksomhedsnavnet, så er det åbenlyst for alle der ser domænet og besøger hjemmesiden at det IKKE er en officiel side for virksomheden.

Hvis du taler om selve virksomhedsnavnet [virksomhedsnavn].com så er min overbevisning at det IKKE er tilladt.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)