Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms refusion

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det principielle er vel, at selve loven siger fradrag og moms fakturaer fra man er registreret. MEN mange afgørelser betyder at skat generelt godkender moms og skattefradrag for ting der ligger op til starten forudsat det er tydeligt det er til firmaet der er indkøbt. Maling f.eks kunne jo være til privaten for halvdelen osv. og så KAN der opstå usikkerhed. Hvis så noget er fra Januar og du starter i November så øger du en gang mere risiko for at blive forkastet ved kontrol. Det er nok lidt en skønssag HVOR langt tilbage du kan trække fra og afhængigt af helt tydelig sammenhæng med virksomheden  - maskiner der kun kan bruges der - visitkort o.l.

Spørg din revisor om han er sikker på det er OK tilbage fra begyndelsen af året og bekræfter det og giver han blank erklæring på regnskabet, vil du jo næppe få bøde, men blot risiko for at skulle betale tilbage.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er enig i at det er langt at strække den et år tilbage, men det er nu heller ikke min hensigt, blot tilbage til starten af august hvor jeg overtog værkstedet og begyndte at renovere det og købe ting og sager til istandsættelsen.

 

Jeg takker igen mange gange for de gode indlæg fra jer alle..

 

Mvh Jakob

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen det kan jeg ikke se noget problem i :-)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun et problem, hvis du i perioden fra august til nu har sendt faktura ud uden moms......

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)