Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms refusion

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

Jeg har pr 1 november startet op selvstændigt indenfor metalforabejdning. Jeg har lejet et værktsted som jeg har brugt tid og penge på at sætte istand, jeg har i den forbindelse købt diverse ting og sager til formålet.

Nu er det jo så jeg godt kunne tænke mig at få den moms jeg har betalt for varene retur, men når jeg går ind under tast selv erhverv og forsøger at indtaste får jeg denne meddelelse..

 

  • Vælg periode
  • Indberetning
  • Kvittering
«
»

TSE0501 - Der er ikke tilgængelige perioder til indberetning af Moms. At der ingen perioder er tilgængelige kan skyldes: 1 - Den aktuelle periode er angivet enten via TastSelv Erhverv eller på anden måde. 2 - Virksomheden er kvartalsafregnende. Perioder oprettes medio sidste måned i kvartalet. 3 - Virksomheden er halvårsafregnende. Perioder oprettes medio sidste måned i halvåret. Du kan forespørge på registreringsbeviset, hvoraf fremgår, hvilken afregningsfrekvens virksomheden har. Vælg "Registreringsbevis" i venstremenuen . Såfremt du har ændringer til en tidligere indberetning, skal det ske ved, at du sender en korrektionsangivelse / efterangivelse til det lokale SkatteCenter.
Virksomheden har ingen åbne perioder for Angivelsestypen for SE-nr xxxxxx og AngivelsesType Moms

Klik på "Indberet" eller "Nul indberet" ud for den periode du vil indberette for.

Valg af "Nul indberet" giver desværre lige nu en fejlmeddelelse. Vælg i stedet "Indberet" og anfør 0 (nul) i salgsmoms og i købsmoms.

Du kan rette i indberetningen - eller slette den - frem til klokken 16. Hvis du retter, overskrives den tidligere indberetning.

Vær opmærksom på, at din indberetning først er registreret, når du ser kvitteringsbilledet.


Perioder til indberetning af moms

 

Nogen der har en ide om hva jeg skal gøre? Når jeg klikker på indberet kommer denne rubrik frem!!

 

Mvh Jakob

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Årsagen er at der ikke er nogen indberetningsperiode åben.

Din 1. Indberetningsperiode går sandsynligvis fra 1/11 til 31/12. Først efter at perioden er afsluttet kan du indberette.
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Okey, tak for svaret..

 

Men jeg har jo også købt sager til min virksomhed FØR den 1-11, ska jeg så bare medtage det hele ved årets afslutning, eller udgangen af den kommende periode?

 

Mvh Jakob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er startet i nov - og jeg går ud fra du skal kvartalsindberette. Som der står i pt. 2 - så oprettes 4 kvartals mulighed for momsindberetning medio Dec og står så frem til fristen for momsindberetning den 10/2 2012 som jeg husker det. Til den tid indberetter du så købs og salgmoms og så får du pengene tilbage kort efter du har indberettet - eller kort til indbetaling hvis du til den tid har haft gang i salget

Der er mulighed for at søge momsrefusion mener jeg (få penge før indberetningsperioden) men det tvivler jeg noget på du kan ud fra det du skriver - men jeg kender ikke de regler, du kan læse om fremgangsmåden her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1871940

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Principielt har du kun fradrag for de køb der er foretaget efter momsregistreringen. Du kan se datoen for din momsregistrering på registreringsbeviset.

I praksis ved vi at SKAT accepterer at virksomheder fratrækker omkostninger ifm med opstart, der ligger umiddelbart før momsregistrering. Men der er ikke noget krav herom. Du kan derfor vælge at medtage købsmomsen, men vidende om at er kan komme et krav om tilbagebetaling.

Aktiver der anvendes i virksomheden, men som ikke er indkøbt umiddelbart inden opstart kan du vælge at fakturere til virksomheden til aktuel værsi, og ikke nyværdi. I dette tilfælde er der ikke noget momsfradrag for købet.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

E. Mortensen:
Principielt har du kun fradrag for de køb der er foretaget efter momsregistreringen. Du kan se datoen for din momsregistrering på registreringsbeviset.

I praksis ved vi at SKAT accepterer at virksomheder fratrækker omkostninger ifm med opstart, der ligger umiddelbart før momsregistrering

Du kan i princippet lade dig registrere med tilbagevirkende kræft i flere måneder - eller tilbage indtil 1. faktura uden moms er udsent.

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det er principielt korrekt.

I det aktuelle tilfælde er registreringen allerede foretaget.

Metoden med at angive fakturaer der ligger før registrering, kan i princippet sidestilles med at foretage registrering tilbage i tiden.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

E. Mortensen:
I det aktuelle tilfælde er registreringen allerede foretaget.

Den kan om nødvendigt laves om. Jeg er enig med dig i at SKAT normalt er ganske fleksible i perioden op til egentlig virksomhedsstart. Formentlig fordi der er massevis af afgørelser som giver muligheden for at flytte startstidspunktet tilbage i tiden under visse forudsætninger.

Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indlæggene..

Men nu jeg lidt forvirret..

 

Vil det sige at jeg skal ændre min registreringsdato tilbage til første indkøb jeg har lavet i forbindelse med etableringen af mit værksted?

Som jeg har forstået det på min revisor kan jeg fratrække køb helt tilbage til årets begyndelse også selvom jeg først har ladet mig registrere her i november, disse regler gælder så ikke hvad angår moms? Eller har min revisor informeret mig fejlagtigt!!

 

Mvh Jakob

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, du kan vælge at ændre registreringen, men som vi også skriver accepterer SKAT at du kan medtage omkostninger der har forbindelse til etableringen.

At gå tilbage til 1/1 uden at ændre regiseringen er måske at strække det. Spørg din revisor om det ikke kunne være en ide at ændre registreringen.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)