Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan "enkelt-opgave" ansætter vi folk nemmest?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er to fyre som pt. er inde i en meget positiv idéudviklingsfase, hvor vi vil starte en virksomhed som yder nogle services.

I den forbindelse vil vi gerne ansætte unge mennesker, f.eks. studerende, for kortere perioder.

Eller for at være mere præcis: Vi vil gerne ansætte medarbejder X til at udføre opgave Y. Opgave Y vil formentlig tage 5-10 timer. Vi ønsker at aflønne medarbejder X for opgaven, og ikke for antallet af timer (og tro nu ikke, at det er en måde at slippe uden om mindsteløn og den slags, for det er slet ikke tanken). Sagen er bare den, at vi i vores opgaver ikke kan forudse, hvor lang tid de tager, men vi ønsker at sælge opgaverne som en slags "freelance-opgaver". Af tids og motivationshensyn. 

Hvilken ansættelseskontrakt skriver man? Hvor meget skal man indberette? Er der nogle løsninger, hvor man slipper for at sidde og nørde A-skat, SP, ATP osv? Hvor dyrt er det evt. at outsource den opgave, og kan i anbefale nogen?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det nemmeste for jer vil da klart være at tilknytte nogle selvstændige med cvr, som skriver en faktura til jer.

Så slipper i for at tænke på løn, lovgivning osv.osv.

 

kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lugter en lille smule af en god gammeldags akkordordning.

Indberetningspligten slipper I ikke for, men det kan gøres relativt nemt og prisbilligt med eksempelvis LetLøn, der i øvrigt er gratis. Opgaven kan sagtens outsources (evt. via Amino Freelancer), og burde ikke koste alverden.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Eller Danløn.

Kmosen..det er vel de færreste, der har CVR.nr...samt lønmodtagerforhold kan statueres af SKAT.

Så den duer nok ikke.

 

MvH

Peter

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Peter - revisor.

Jeg benytter mig da ofte af andre selvstændige, til udførelse af enkelt opgaver af forskellig art.

Det ser jeg ikke noget forkert i, jeg forhindrer dem jo ikke i at arbejde for andre, der er vel nærmere tale om en underleverandør, så lønmodtager forhold bør ikke være et issue.

Eks. er der rigtig mange vinduespudsere i mit lokal område der har lidt svært ved at holde indtjeningen, de er derfor ofte parat til at tage enkelt opgaver inden for rengøring for mig. Jeg får en faktura på aftalt beløb. Så er den ikke længere.

Og Danløn, bruger jeg også, virker perfekt. nemt og billigt.

KMosen

 

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står faktisk i præcis samme situation.

nogle medarbejdere der, skal aflønnes efter opgaver, kan man bare gøre det over letløn f.eks.? de kommer til at virke som en slags freelance, med forskellige timer hver uge.

Skal der en kontrakt til?

mvh

Seiven

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens gøre brug af LetLøn.

Ansættelseskontrakter er lovpligtige for ansættelsesforhold der har en varighed på mere end 1 måned, og en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på mere end 8 timer. Jeg vil dog mene det altid er en god idé at have styr på aftalerne - også med "løsarbejdere".

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..men kMosen, du kan da ikke forudsætte, at suderende har eget CVR.nr.?

 

MvH

Peter

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Det har du 100% ret i, de færeste studerende har cvr.

Det var jo også derfor jeg foreslog at det letteste ville være at tilknytte nogle der havde cvr.

Trådstarter skriver da også f.eks studerende. jeg opfattede det ikke som et krav.

Anyways, er det en mulighed der bør tages med i overvejelserne, som nystartet får man travlt med rigtig mange ting, og nogle gange er det bare rart at kunne koncentrere sig om sin forretning og ikke bekymre sig om løn osv. Det er trods alt meget mere enkelt at betale en faktura, end det er at have ansatte.

KMosen

 

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svarene. Jeg tror vi ender med at anvende danløn-løsningen, da det virker meget overskueligt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)