Hej Aminor Jeg håber det er en venlig sjæl, der vil kunne svare på mit følgende spørgsmål: Jeg har lavet et design til en kunde ud fra en kort projektbeskrivelse, han sendte til mig over mail. Jeg brugte nogle timer på, at lave designet, og pudse det af efter hans feedback, men da jeg troede opgaven var løst, mente han, at han også skulle have et ekstra design med, som han rigtig nok havde henvist til, men ikke givet udtryk for, også skulle indgå i min opgave. Jeg skriver derfor til ham, at jeg god kan lave "del 2." af projektet, men at det vil koste ekstra, da dette er langt mere omfattende. Jeg giver ham min pris, hvorefter jeg ikke høre fra ham i flere dage, jeg skriver til ham løbende, for at høre om vi skal gå videre med projektet, og til de svare han at ja, det skal vi "naturligvis". Jeg skriver til ham, igen - men høre ikke mere fra ham, og han svare ikke på mine mange mails - derfor må jeg bare sende ham en regning for mit arbejde, jeg informere ham dog først over mail, med et håb om, at han vil svare, så vi ikke skal blive uenige om noget. Det svare han på, og han skriver følgende: "Jeg har hverken godkendt det eller fået hvad jeg ønskede, så jeg betaler dig selvfølgelig ikke for noget jeg ikke har modtaget." Vi har nu skrevet frem og tilbage i et par uger, og det er gået hen og er blevet en principsag for mig, da jeg er træt af folk som ham. Senest har jeg skrevet, og spurgt hvordan løser vi nemmest dette mindre problem? Hvortil han har svaret: "iflg købsloven er jeg ikke forpligtet til at betale hvis jeg ikke har fået udleveret det jeg bad om, jeg troede jeg fik hele designet med + "XXXX" designet du havde lavet. "Ja, min besked var til forsiden, der mangler stadig designet på sitet man kommer til efterfølgende. - Han er en ung mand, der også mænger sig her på Amino, og jeg har virkelig lyst til at hænge ham ud her, men det er også dårlig stil, men er det værd at hive ham i retten - for det er næsten for flabet til jeg bare kan lade det ligge. |
Beetles:Jeg håber det er en venlig sjæl, der vil kunne svare på mit følgende spørgsmål:
Hvad er spørgsmålet?
Jeg er enig med dig i at din kundes attitude gør at man har lyst til at forfølge sagen, om det er omkostningen værd kan du kun selv afgøre.