Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat i Enkeltmandsvirksomhed??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Har lige et par spørgsmål i forhold til afregning af skat...

Jeg har et job, hvor jeg kun arbejder hver 2. uge, og har i den forbindelse startet en enkeltmands virksomhed hvor jeg så arbejder den anden uge....

Jeg får min normale løn fra mit hoved erhverv hver måned, og de ekstra skillinger jeg tjener går ind på min firma konto, når jeg har afregnet moms har jeg X kroner på min konto. Men hvordan afregner jeg skat og arbejdsmarkeds bidrag af de penge? Pengene står bare på firma konto'en, og det er ikke nødvendigt for mig at trække pengene ud løbende, men bare en gang i mellem, da jeg har indkomst fra mit job som løn modtager.
Firmaet er ny startet og får derfor kun aktivitet her i 4. kvartal...

Og hvad gør jeg til næste år, med hensyn til afregning af skat og AM-bidrag? Det svært for mig at anslå hvad jeg vil komme til at tjene næste år :s

Mvh
Dan

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan,

linding:

Men hvordan afregner jeg skat og arbejdsmarkeds bidrag af de penge? 

Når året er gået, så afregner du skat og AM-bidrag af dit overskud i virksomheden.

linding:

Og hvad gør jeg til næste år, med hensyn til afregning af skat og AM-bidrag? Det svært for mig at anslå hvad jeg vil komme til at tjene næste år :s

Normalt vil du registrere dit forventede resulatt på din forskudsopgørelse, og så i løbet af året betale skat og AM-bidrag i acontobetalinger.

Da din virksomhed er helt nystartet vil der sikkert stå 0 kr. i forventet resultat for din virksomhed, og du kan i så fald vælge at lade nullet blive stående, indtil du kan se, om du kommer til at tjene penge.

Du kan altid på et senere tidspunkt gå ind og rette i din foskudsopgørelse.

 

Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I den nævnte periode blev opkrævet en arbejdsgiverandel af AM-bidrag.

Da afgiften blev underkendt af EF-Domstolen blev der lavet en lov der skulle opridse en række betingelser for at virksomhederne kunne tilbagesøge den indbetalte afgift (AM-bidrag). Denne lov er nu blevet underkendt, hvilket ifølge artiklen åbner op for at virksomheder der ikke tidligere har kunnet tilbagesøge afgiften, nu kan ansøge herom.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)