Jeg har købt en telefon hos 3, men fik dummet mig og smidt kvitteringen ud. De vil ikke udlevere en ny kopi, og kun give mig et reklamationsbevis og en kopi af kontrakten.
Mit spørgsmål er så om jeg på nogen måde lovligt kan bogføre telefonen alligevel og dermed få fradrag. Den er i øvrigt købt med Dankort.
Det er kun selve abonnementsregningerne, ikke regningen for selve telefonen, man kan hente en reklamationskvittering, der fortæller hvornår reklamationen slutter.
Spørgsmålet er så om skat vil godtage dette, gemmer en netbank sammen med reklamationskvitteringen
Der er krav om at der skal foreligge gyldige kvitteringer, med angivelse af hvad der er købt. Endvidere skal der fremgå moms af kvitteringen for at du kan få gyldigt momsfradrag.
Det er muligt at du kan komme igennem, såfremt dit bogholderi indeholder et fåtal af disse kvitteringer. Men er det kutymen heller end undtagelsen vil det med sikkerhed give problemer overfor SKAT.
Sørg for at have dine kvitteringer på plads!!! Der er ingen årsag til selv at indbyde til Torskegilde!!
Jo flere løse ender der er i din bogføring, jo grundigere går SKAT til værke i deres kontrol.
Hvis den er købt i en butik vil jeg råde dig til at tage ned i butikken og høre om de kan hjælpe. Har selv oplevet den samme situation ved Telia, hvor deres kundeservice også kun kunne fremskaffe kontrakten.
Hvis jeg var dig vil jeg jeg benytte kontoudtog samt kontrakten som bilag.
Det er muligt at du kan komme igennem, såfremt dit bogholderi indeholder et fåtal af disse kvitteringer. Men er det kutymen heller end undtagelsen vil det med sikkerhed give problemer overfor SKAT.
Hvis du kan opfylde de betingelser som E. Mortensen angiver og samtidig kan sandsynliggøre købet ved et kontoudtog fra bank, ville jeg ikke bruge mere tid på det bilag før SKAT evt. efterlyste det.