Hej Er lidt på herrens mark, da den bogfører jeg normalt har til at hjælpe mig, ikke lige er til at komme i kontakt med. Derfor er jeg selv ved at se om jeg nu for første gang kan lave min momsindberetning selvstændigt. Jeg har dog 3 spørgsmål. 1: Jeg kan se, at jeg/vi har bogført salg i perioden 1.4-30.6 men ved en fejl, er beløbet ex. moms - det faktiske beløb skulle have været inkl. moms. Kan jeg i dette regnskabsår korrigere det tal, eller fanger bordet, da der jo er afgivet momsindberetning i sidste kvartal? Jeg har fx skrevet 100 kr. men reelt burde det have været 125 kr. 2: Lidt i samme stil, her er jeg dog kommet til at angive for meget indtægt. Det viser sig, at den opgørelse jeg lavede i perioden ikke holdt hel stik (Google Adsense indtægter) og jeg aflæste tallene et fejlagtigt sted. Kan jeg korrigere disse tal i dette regnskabsår eller er jeg nu bundet, da den lå i tidl. kvartals indberetning? 3. Jeg skal have trukket noget til virksomheden fra, som man med rimelighed kan sige bruges 50/50 privat/firma. Hvordan bogfører jeg sådan en udgift? Bogfører jeg blot 50% af fakturaens værdi på den pågældende driftskonto eller? På forhånd tak hvis der er en venlig sjæl |
anyone?