Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hensættelser og deres bogføring

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik spurgt for kompliceret og mangler derfor svar på:

Vi har en række indtægter og udgifter knyttet til et specielt projekt. Der vil blive et lille overskud i projektet, og det overskud skal vi dele ligeligt med 3 IKKE ejere - men om man vil - konsortium - folk der har arbejdet med i projektet.

Vi slutter med ca 60.000 kr som skal betales til disse (de fakturer os fra deres CVR for deres indsats i projektet svarende til beløbet) - men jeg vil ikke gerne af med dem før en gang til næste år når vi er færdige med revision og ved der ikke dukker ekstra regninger op.

Kan jeg ikke bare hensætte dem som skyldige omkostninger med henvisning til aftale om at de skal deles, så jeg ikke skal af med skat på dem i ApS.

Enten går de 60.000 kr til uventede regninger - eller de skal tilbage fuldt til de makkere i.h.t. aftale - så det må vel være en 2011 udgift under alle omstændigheder?

Jeg ville:

Debitere udgift i drift - f.eks under øvrige omkostninger BELØB DER STÅR SOM SIKKERHED MEN SKAL DELES TIL PARTNERE

og

kreditere status under skyldige omkostninger med lignende tekst på kontoen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Regnskabsmæssigt er der ikke noget i vejen for at du afsætter dem. Dog ville jeg vælge en driftskonto der relaterer sig til projektet, og ikke en "øvrig konto".

Skattemæssigt er jeg mere i tvivl om du kan få fradrag.

Du nævner selv at du ønsker at afvente med udbetaling til efter revision. Mit spørgsmål er så om der kan være omkostninger i dit regnskab der relaterer sig til projektet, men figurerer som ordinær omkostning. Er det tilfældet, og du samtidigt afsætter de kr. 60.000 så er der pludseligt afsat for meget.

Det er svært at komme igennem med et skattemæssigt fradrag på hensættelser, specielt hvis der er usikkerhed knyttet til posten.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

E. Mortensen:
Regnskabsmæssigt er der ikke noget i vejen for at du afsætter dem. Dog ville jeg vælge en driftskonto der relaterer sig til projektet, og ikke en "øvrig konto".

Skattemæssigt er jeg mere i tvivl om du kan få fradrag.

Du nævner selv at du ønsker at afvente med udbetaling til efter revision. Mit spørgsmål er så om der kan være omkostninger i dit regnskab der relaterer sig til projektet, men figurerer som ordinær omkostning. Er det tilfældet, og du samtidigt afsætter de kr. 60.000 så er der pludseligt afsat for meget.

Det er svært at komme igennem med et skattemæssigt fradrag på hensættelser, specielt hvis der er usikkerhed knyttet til posten.

Jamen jeg tror jeg forklarer mig skidt. Øvrig konto er en driftskonto som sættes til at relatere til projektet under ØVRIGE OMK - Omkostninger projekt X&X  - med bilag f.eks: Afsat beløb der i 2012 skal udbetales fuldt til partnerne som deres dækning af omkostninger ved promotion af projekt X&X under 2011 - Partnerne lader dette beløb stå som skyldigt frem til 2012 - da de er ansvarlige for sikkerheden i projektet - f.eks. i form af ikke fremkomne regninger som i det omfang de fremkommer, fragår i partneres dækning.

Med andre ord Penge skal ENTEN 100% tilbage til partnerne (nok 60 t ialt) ELLER - går til ikke fremkomne regninger i projektet - så de bliver med 100% sikkerhed ikke i vort selskab.

Er det til at forstå mon - eller væver jeg ?

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er til at forstå :-)

Da pengene ikke med 100% sikkerhed kan døbes som enten udbetaling til partnerne eller øvrige omk., kan det blive svært at komme igennem med den skattemæssige omkostning.

Sæt beløbet af, og lad det op til jeres revisor at afgøre om i skattemæssigt skal medtage fradraget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

E. Mortensen:

Da pengene ikke med 100% sikkerhed kan døbes som enten udbetaling til partnerne eller øvrige omk., kan det blive svært at komme igennem med den skattemæssige omkostning.

Sæt beløbet af, og lad det op til jeres revisor at afgøre om i skattemæssigt skal medtage fradraget.

Will do - da det jo med sikkerhed kan sige at vi enten får en faktura på partnernes indsats - eller har brugt pengene til regninger som vedrører 2011 men kom i 2012. Vi ser hvad revisor mener TAK

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

John.

I mange tilfælde er tingene jo faldet på plads, når revisor lavet regnskabet flere måneder efte

afslutningsdatoen.

Så det kan være, at tingene er faldet på plads.

Du kan jo altid rette inden revisor skal til..selvom SUMMA desværre stadig ikke er smart på dette

område.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

mange tilfælde er tingene jo faldet på plads, når revisor lavet regnskabet flere måneder efte

afslutningsdatoen.

Så det kan være, at tingene er faldet på plads.

Du kan jo altid rette inden revisor skal til..selvom SUMMA desværre stadig ikke er smart på dette

område.

Godt point - og nej der kan summa drille. Problemet er, at vi skal dele det der projektoverskud hvis der ikke viser sig noget i form af sene regninger (eller hvis moms pludseligt underkender fortæring ved personalemøder som der er mange af i projektet - helt ærligt men hvem ved om moms er enig) - OG deler vi pengene, kan vi ikke komme bagefter og bede om at få dem retur umiddelbart, så jeg holdt gerne på dem til en gang midt 2012 - men vi får seSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)