Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. opstart af hjemmeside

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle derude.

Jeg sidder her, og kunne godt tænke mig at lære lidt omkring det at lave en hjemmeside, da jeg både skal kunne hjælpe min mor og far og i fremtiden mig selv. Jeg ved godt, at man lære bedst ved at selv sidde med det, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer derude, hvordan en kronologisk rækkefølge på at lave en hjemmeside kunne være. (bare overordnet)
jeg regner med at købe et tema fra themeforest.

Derfor har jeg nogle spørgsmål.

- Når man har et domæne & et webhotel, hvad er så det næste trin, når man gerne vil lave en hjemmeside?

Det vigtigste for mig at vide, er derfor hvordan man kommer igang. Hvad skal man bruge udover domæne og webhotel, for at kunne lave en hjemmeside, med et tema fra f.eks. themeforest.

- er der andre hjemmesider, som tilbyder professionelle designs og temaer til samme pris og kvalitet som themeforest?

på forhånd tak - håber i kan hjælpe mig lidt :)

Oliver

ps. Hvis i ikke lige forstår mit spørgsmål eller noget virker forvirrende, så skriv endelig. Jeg vil altså ikke have en helt detajleret gennemgang af hvordan man laver en hjemmeside. men bare meget overordnet, hvilke ting og programmer man skal bruge osv.


 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du har et webhotel som understøtter MYSQL og PHP, så er det egentlig bare at uploade Wordpress via FTP, og så gå i gang med at lege. Wordpress er glimrende til både blogs men også til CMS (Content management system).

Jeg går ud fra, når du nævner Themeforest, at du påtænker at benytte Wordpress?

Når du har uploadet Wordpress til din FTP, går du bare ind på din side og følger guiden, trin for trin. Så er skidtet installeret. Du skal bruge dine MYSQL informationer under installeringen.

Efter installeringen, går du ind på www.ditdomæne.dk/wp-admin og logger ind med de login info du selv angav under installeringen. Så kommer du ind i administrations delen, herfra kan du styre det hele.

Wordpress har en WYSIWYG editor, så kort fortalt betyder, at du laver dine sider i noget som kan minde lidt om Microsoft Word.

Det er ultra simpelt Smile

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for det.

jeg vil læse den, og få lidt inspiration :)

har du evt. noget at sige om themeforest.net ? 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

*jesper 

Jeg vil så gætte på, at de fleste webhoteller understøtter MYSQL og PHP ? eller skal man være meget opmærksom på dette? 

Jesper Breindal Kvols:
Jeg går ud fra, når du nævner Themeforest, at du påtænker at benytte Wordpress?

hvad er forskellen egentligt på at vælge et Wordpress tema eller at vælge f.eks. CMS joomla tema i themeforest ?


men mange tak for svaret, jeg tror heller ikke det er så svært, når man først kender det, men når man er rimelig ny, som mig på dette område, så skal man jo lige have det basiske på plads :)  

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste webhoteller understøtter både MYSQL og PHP også de billige Smile

Wordpress temaer virker ikke til Joomla og omvendt. Joomla er et andet CMS. Det er vel den eneste forskel. Gætter jeg på Hmm

Det er bare at springe ud i det, laver man fejl og kører fast, kan man altid slette installationen og begynde på en frisk Wink

Eventuelt kan du installere EasyPHP på din PC, og lege med det hele lokalt på din egen computer, det er dog lidt mere teknisk. Men så får du erfaring før du smider en hjemmeside op.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver Pedersen:

tak for det.

jeg vil læse den, og få lidt inspiration :)

har du evt. noget at sige om themeforest.net ? 



Jeg bruger ikke selv themeforest, men jeg har haft et par kunder, som skulle have rettelser i themeforest, og jeg er ikke imponeret. Det er flotte themes, men de themes jeg har set, er ikke særlig godt bygget op og de er ikke så ensartet, som f.eks. studiopress og elegant themes er. Hvis du benytter themes fra de udbydere er det altid bygget op på samme måde. Det er de ikke i themeforest. 

Du kan også overveje woothemes. De er også super flotte og godt kodet.  

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

*Andreas

okay tak.

Jeg kigger de forskellige igennem :) 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)