Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der har erfaring med f.eks. Wacom pen til grafiske opgaver

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 11
Indlæg ialt: 5
Fra  Creative Art Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har erfaring med grafisk brug af Wacom Intuos4 pen eller lign., vil meget gerne høre om det kan betale sig at købe sådan en, og bruge den i stedet for musen til f.eks. fritskrabning af billeder.

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Des:
Er der nogen der har erfaring med grafisk brug af Wacom Intuos4 pen eller lign., vil meget gerne høre om det kan betale sig at købe sådan en, og bruge den i stedet for musen til f.eks. fritskrabning af billeder.

Hej Des,

Jeg har ikke haft lige den Wacom version du nævner, men har haft Wacom før og også Trust (en billigere version af en digitizer).

Jeg kan på det varmeste anbefale at skaffe sådan en, især til fritlægning eller farvelægning. Til fritlægning kan du dog også komme langt med dit pen tool.

Du kan eventuelt starte billigt med en Wacom Bamboo, det er så vidt jeg ved de billigste udgaver, men de virker fint til nørkle opgaver.

Du skal være opmærksom på, at når du har med digitizers / tablets at gøre, så er de fysiske hjørner tilsvarende hjørnerne på skærmen - med mindre det er blevet en indstillingsmulighed. Det betyder at når du skal op i højre hjørne af skærmen, så er det det samme på digitizeren. Jeg havde engang en A3 oversize og der var alligevel noget vej rundt synes jeg.

Men som sagt, så er det bare om at få købt en... og når du så er rigtig bidt, så køb en Wacom Cintiq 24HD ;o)

Med venlig hilsen

Tommy

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Tønder
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Nitz:
Du kan eventuelt starte billigt med en Wacom Bamboo, det er så vidt jeg ved de billigste udgaver, men de virker fint til nørkle opgaver.

Jeg er enig med Tommy.

Start som sagt ud med Bamboo - Den startede jeg også selv ud med.

Nogle gange bruger jeg den også udenfor photoshop - Altså til at surfe rundt på nettet osv. bare lige for at få en pause fra trackpad'en 

Bedste hilsner
Nichlas 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget anderledes at bruge i forhold til en mus, men der er nogle opgaver der bliver nemmere.

Har selv lige købt en Bamboo på amazon.co.uk til 350 så det behøver ikke koste en formue at prøve af.

Teddy 

Tilmeldt 2. Nov 11
Indlæg ialt: 5
Fra  Creative Art Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar, det lader til det bare er at springe ud i det ;-)

Fra Tønder
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Des:
Tusind tak for jeres svar, det lader til det bare er at springe ud i det ;-)

Ja, ligesom med stort set alt andet :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)