Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe og sælge brugt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Sagen er den at jeg har købt et TV til showroom og testing for ca 6 måneder siden. Dette TV er imidlertidigt blevet forældet til 3D testing og der er nu kommet et nyt.

Er der noget i vejen for at jeg sælger tv'et på den blå avis og efterfølgende trækker momsen fra det nye tv igen? Så længe jeg bogfører pengene fra dba ind i firmaet igen?

mvh

kehler

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kehler,

Du kan sagtens sælge dit TV i den blå avis, og derefter købe et nyt, som du trækker købsmoms på.

Du skal dog huske at afregne salgsmoms for salget af dit gamle TV.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Du skal dog huske at afregne salgsmoms for salget af dit gamle TV.

Nu skal jeg lige være helt sikker; det betyder vel bare at jeg tager beløbet jeg får på dba og tilføjer 25% i moms?

Tillægsspørgsmål nu hvor du er sådan en regnskabshaj, kan jeg trække en ny iPhone fra i firmaet selvom jeg ikke betaler multimedieskat; jeg arbejder hjemmefra så det er svært for mig at forstå om jeg skal betale multimedieskat i og med jeg ejer enkeltmands samt arbejder der hvor jeg bor!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kehler:

Nu skal jeg lige være helt sikker; det betyder vel bare at jeg tager beløbet jeg får på dba og tilføjer 25% i moms?

Nej, hvis du sælger TV'et for 1.000kr., så laver du en regning på 1.000 kr. til køberen, hvoraf prisen på TV'et er 800 ekskl. moms og momsen er 200 kr.

Når du regner baglæns skal du kun tage 20% af beløbet.

800 kr. + 25% moms = 800 kr. + 200 kr. = 1.000 kr. inkl. moms.

Kehler:

...kan jeg trække en ny iPhone fra i firmaet selvom jeg ikke betaler multimedieskat; jeg arbejder hjemmefra så det er svært for mig at forstå om jeg skal betale multimedieskat i og med jeg ejer enkeltmands samt arbejder der hvor jeg bor!

Nej, når du driver virksomhed hjemmefra, så vil du blive multimediebeskattet, hvis du køber multimedier i din virksomhed.

Men hvorfor ikke lægge din telefonregning, indkøb af iPhone, din internetlinie og dine computerkøb ind i virksomheden, og derefter blive multimediebeskattet?

Det er kun i meget få tilfælde, at det ikke kan betale sig at gøre det sådan.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

takker og bukker!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen årsag! Big Smile

Du er altid velkommen til at spørge - også gerne via privat besked, hvis der er noget du ikke vil have i offenligt forum.

 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok måske en ide at skrive på dba at prisen er incl. moms som en momsregistret køber vil kun fratrække :-) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)