Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forberedelse til start af egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er en frisk fyr som er igang med mit 2. år på STX.
Jeg har en fornemmelse af, at jeg ønsker at være iværksætter/selvstændig erhvervsdrivende.
Pt. er lektiepresset stort og fokuserer først og fremmest på at gennemføre min uddannelse, således jeg kan få en ordentlig videregående uddannelse.

Men har i nogle ideér/forslag til hvordan man kan forberede sig til at blive selvstændig?
Er der nogle foredrag/foreninger der kan være værd at komme til? Jeg er åben for det meste :)

Vh Joakim 

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joakim

Det lyder rigtig spændende med din drøm. Har du i tankerne hvad du kunne tænke dig at starte op?

Jeg selv startede webshop 1. august og da SKAT's regler godt kan være lidt indviklede, tilmeldte jeg mig et gratis informationsmøde, hvor man fik alle gængse regler (told, moms, skat osv) lært.

SKAT informationsmøder kan man komme til over hele landet.
De har også indført Servicebesøg, så de kommer ud til dig og hjælper, hvis du har spørgsmål eller er i tvivl om noget. Det er naturligvis også gratis.

Jeg har selv lige fået bestilt et servicebesøg, så jeg er mere rustet, til når selvangivelsen skal laves..

Det kan helt klart anbefales :)

Held og lykke med det!

Mvh

Simone

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jbull:
Jeg har en fornemmelse af, at jeg ønsker at være iværksætter/selvstændig erhvervsdrivende.

Jbull:
Men har i nogle ideér/forslag til hvordan man kan forberede sig til at blive selvstændig?

Find ud af hvorfor du vil være selvstændig og så kom i gang. 

Du kan ikke forberede dig på at blive selvstændig, men du kan forberede dig på det praktiske.

Henvend dig på dit lokale væksthus, de kan hjælpe dig videre :)  

Tilmeldt 28. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de 2 (hurtige) svar! 

Som der bliver skrevet i 2. indlæg, kan man selvfølgelig ikke forberede sig på at blive selvstændig, men det var også mest det praktiske, jeg mente. :) 

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gerne vil forberede dig, kan jeg anbefale at lærer så meget som muligt om bogføring, ideudvikling og timemanagement.

Hvis du gerne vil have succes med at være selvstændig, kan jeg anbefale at du kaster dig ud i det og skynder dig at få dine "hands dirty"...

Fra Brønderslev
Tilmeldt 8. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter1982:
kan jeg anbefale at du kaster dig ud i det og skynder dig at få dine "hands dirty"...

Fuldstændig enig. Det er sku bare at få al den erfaring du kan både med bogføring, marketing og salg, alt hvad du kan komme i nærheden af.

Jeg har nemlig også ståede med ca. samme spørgsmål som dig. For da jeg kun er femten, tænkte jeg om jeg også skulle vente til jeg blev atten. Men der fik jeg også afvide at jeg vil være bedre ''klædt på'' når jeg blev atten hvis jeg begyndte at skabe mig min egen erfaring nu.

God iværksætter lyst (-:

John Korsgaard

Fra Vanløse
Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Fra  RiseFilm Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joakim 

At du allerede er at finde på amino.dk er en god begyndelse. 

Du kan som udgangspunkt ikke "forberede" dig til iværksætteri, da denne forberedelse sker i processen, men du kan bruge tiden i dine sidste år i gymnaiset på fornuftig vis. Du bør finde ud af hvad du er god til OG har en stor passion for. 

Find ud af specifik hvad dit "produkt" skal bestå af. 
Er der tale om et unik produkt som verdenen endnu ikke har hørt om eller findes "produktet" allerede? 
Hvis der er tale om det sidstnævnte, hvorfor gør du det så interessant for kunderne? 

Jeg selv er midtvejs i min vindergående uddannelse, men investerer samtidig al min fritid i opbygningen af min virksomhed. Jeg ville ønske at jeg havde startet allerede i gymnasieårerne - så kom bare i gang :-)  

Kort sagt: Find din passion, find din ide, undersøg om den holder vand i den virkelig verden. 

I forhold til amino.dk bør du bruge sitet hver dag. Gør det til en vane at læse indlæg og besvar andre indlæg der hvor du har dine spidskompetencer. Så opbygger du en masse viden og det er guld værd senere hen.  

Håber dig al mulig fremgang.

vh. 

Mikkel 

Fra København
Tilmeldt 15. Oct 11
Indlæg ialt: 24
Fra  GADRR Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt er jeg enig med de andre. Dog vil jeg lige tilføre at jeg personligt er sat lidt i stå i henhold til manglende kapital ved oprettelsen af et ApS. Jeg vil derfor råde folk i din alder til evt. at sætte lidt penge til side hver måned, da det samtidig er en motivationsfaktor iht. at starte virksomhed op selv. 

Held og lykke med det. 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvad du ønsker at beskæftige dig med, men jeg vil da også bare anbefale dig at springe ud i det. Find dig nogen at snakke med, der har været igennem møllen eller selv er midt i det, og lær fra dem og udveksl erfaringer. Uanset hvad vil du få en masse hug over nallerne, men det kalder vi optimister 'learning by doing'. Kom i sving! :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)