Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulighed for speciel alkoholbevilling aftale?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har i et stykke tid, gået og tænkt på at starte en form for udlejningslokaler/bar.

Jeg ville høre, om der er nogen af jer, der kender en måde man kan "omgå" reglerne om, at det ikke er lovligt at udskænke alkohol til personer under 18. (fra 16 til 18).

Jeg vil gerne bygge et udlejningslokale, hvor man kan afholde fester og arrangementer til en billig pris, mod at man bruger stedets bar og barpersonale.

Som jeg har forstået det, er det sådan, at hvis jeg får en alkoholbevilling til stedet, må unge under 18 år ikke drikke alkohol (heller ikke selvom de selv har medbragt det), ligesom de må i et normalt forsamlingshus. Kan man på en eller anden måde lave det, så der er et forsamlingslokale der fungere helt som et normalt forsamlingshus uden alkoholbevilling, og så en tilstødende bar hvor man kan sælge alkohol til gæsterne, altså ikke udskænke men sælge (som man jo godt må til personer på 16 år).

Er der ellers nogen der har nogle andre idéer eller metoder, til hvordan jeg ville kunne få mine idéer til at fungere?

Fra Valby
Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 14
Fra  LD Group Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Emil,

Selvom det er en gammel post vil jeg være fræk og rykke op i den, da den rammer noget flere spørger omkring her på Amino.

Problematikken er: At unge under 18 år godt må indtage alkohol, men man må ikke udskænke til dem.

Den ene løsning kunne godt være at åbne en lille bar/værtshus i samme bygning som et større udlejnings/festlokale og på den måde forhåbentligt have en del af gæsterne forbi værtshuset. Dette vil dog være noget du skal tale med det lokale politi omkring.

Overordnet er der muligheder for flere ting, men det er altid bevillingsnævnet og politiet der skal godkende det og de kan let sige nej. Derfor vil jeg altid anbefale at alliere sig med folk der tidligere har prøvet dette som når man søger en alkoholbevilling. Hos Dokument Doktor har vi både juridisk og praktisk erfaring indenfor alkoholbevilling. Du kan enten købe en samlet pakke, eller som du nok har behov for hjælp til timepris som er langt lavere end en normal advokat som oveni ikke har erfaring i lige netop dette. Find os på dokumentdoktoren.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)