Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af gebyr fra paypal?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Jun 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et spørgsmål i forhold til moms, og det at  trække gebyr fra som trækkes i forbindelse med betalingsløsning på webshop.

Eksempel på ordre kan være: 157,- incl. moms - gebyr på 7,94,- fratrækkes - der er 149,06,- tilbage til os.

Jeg har bogført vores ordre i systemet til 157,- incl. moms, men er lidt i tvivl om det er korrekt? hvordan trækker jeg gebyret fra skattemæssigt?

Det er denne tekst fra SKAT.DK der forvirrer mig:

Spørgsmål: Har jeg fradrag for gebyrer til Verotel eller andre betalingsformidlere?

  • Svar: Du kan trække udgiften til gebyret fra i din skat, men ikke i momsen. Gebyr til fx Verotel er ikke med dansk moms, og den skal derfor ikke fratrækkes. Du skal betale moms af den fulde salgspris, du får fra kunden. Eksempel:

    Salg til kunde                                                                1000 kr.
    Gebyr til Verotel for betalingsformidling, 10 procent                 100 kr.
    Udbetalt gennem Verotel                                                   900 kr.
    Salgsmoms                                                                      200 kr.
    Købsmoms                                                                          0 kr.
    Skattemæssigt overskud eksklusive moms                             700 kr.

    Du kan altså ikke bare beregne moms af det beløb, du får udbetalt gennem betalingsformidleren.
Er der en venlig sjæl som vil udpensle reglerne for mig? Big Smile
På forhånd tak.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Chris:
Jeg har bogført vores ordre i systemet til 157,- incl. moms, men er lidt i tvivl om det er korrekt? hvordan trækker jeg gebyret fra skattemæssigt?

Hvis du har bogført det fulde salg på 157 kr. og du får 149,06 fra Paypal har du en difference. Differencen er gebyret til Paypal som du udgiftsfører på en konto som du eksempelvis kalder "gebyrer".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, som der skrives, Ingen moms på gebyr, dog fradrag skattemæssigt.

 

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for den hurtige respons.

Vil det sige at jeg i mit årsregnskab skal bogføre alle gebyrer samlet, eller skal det gøres løbende, for hvert gebyr, med den præcise dato, hvor gebyret er blevet trukket?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

...og totalt udpenslet for Prins Knud:

Bank: 149,06 (debet)
Salg: 125,60 (kredit)
Salgsmoms: 31,40 (kredit)
Gebyr: 7,94 (debet)

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Chris:

Vil det sige at jeg i mit årsregnskab skal bogføre alle gebyrer samlet, eller skal det gøres løbende, for hvert gebyr, med den præcise dato, hvor gebyret er blevet trukket?

Hvis du skal have din bank eller Paypalkonto til løbende at stemme, så er det nødvendigt at bogføre hver gang beløbet trækkes.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)