Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er reglerne når man køber/bytter på auktion osv. med henblik på fortjeneste?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Venner, håber i nyder weekenden.

Efter at have søgt rundt på forummet har jeg ikke kunne finde afklarende svar på mit spørgsmål. 

Hvad er reglerne omkring skat når man bytter/køber på auktioner eller privat med henblik på at skabe fortjeneste? Tidligere har der været skrevet på Amino om tv programmet supersælgerne og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig og vide om de i realiteten skulle betale skal af deres fortjeneste? 

Håber i kan hjælpe mig og fortsat god weekend. 

http://www.munero.dk/ - Den perfekte gaveidé! 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Ja, naturligvis er de skattepligtige - og der skal også svares moms...

Når du handler med private og sælger videre har du mulighed for at benytte brugtmomsordningen. Den går ud på at du betaler moms af din fortjeneste. Du behøver ikke beregne moms af hver handel, - men kan lave regnestykket periodevis ifbm. momsafregningen.

Et eksempel på benyttelse af brugtmomsordningen..

Total varesalg 2011 1. kvt: 100.000

Totalt vareforbrug 2011 1. kvt: 50.000

Fortjeneste: 50.000 brutto. Heraf skal betales 10.000kr i moms, - og så har du en nettofortjeneste på 40.000.

Udaf de 40.000kr skal du så fratrække din virksomheds øvrige omkostninger før der skal svares skat.

For at udøve professionelt virksomhed i dette erhverv mener jeg du skal spørge politimesteren om lov, - og registrere dine varer nøje på en måde således at der er en vis sporbarhed i det (a.h.t. eventuelle hælervarer).

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåja... og vi går naturligvis udfra at en supersælger omsætter for 50.000+ om året - det gør de nærmest på et døgn hvis jeg husker tv-programmet rigtigt :)

Tilmeldt 26. Apr 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Tusinde tak for det hurtige og afklarende svar :) 

Fortsat god weekend! 

http://www.munero.dk/ - Den perfekte gaveidé! 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)