Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af web server

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

KONG-C:

tak for de gode svar - jeg kan fornemme der er mest stemning for Linux, når man skal køre PHP-baserede applikationer.

Hvad ift. SEO er der nogle forskelle på hvor godt det fungerer på Windows kontra Linux?

]

SEO m;ssigt har det ingen indflydelse. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

KONG-C:

Hej,

Jeg regner med at bygge selve websitet i Drupal, alternativt Wordpress. Det skal selvfølgelig køre stærkt og have minimal load tid for den besøgende.

Hvilken web server vil I råde mig til at benytte? Jeg kan se der stadig er masser af Apache muligheder i markedet, men hvad med Windows?

Drupal og Wordpress kører klart bedst på en LAMP-stack, altså Linux, Apache, MySQL og PHP. Hvad angår webserver, så performer LiteSpeed generelt bedre end Apache -- og har et markant lavere memory footprint.

Jeg har i løbet af de sidste fire år været forbi en god sjat af danske udbydere af webhoteller (læs evt. min blogpost om det her: Zen & Kunsten at vælge et hurtigt webhotel). 

Mine sites trækker et sted mellem 1.500 og 5.000 unikke daglige besøgende, og det er for meget til de fleste udbyderes standardwebhoteller. I dag har jeg en række pro-webhoteller hos Meebox.

Du kan tjekke loadtiden her fx: Bergholts opskrifter.

 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)