Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Synes godt om" knap tæller ikke på min Facebookprofil - hjælp ønskes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tilføjet en "synes godt om" knap på min nye netbutik www.magiskeminder.dk. 67 har allerede trykket på den.

På hjemmesidens facebookprofil har 38 trykket "synes godt om".

Burde de to ikke tale sammen, så totalen på facebookprofilen skulle vise: 105 der "synes godt om"?

Er der nogen, der er søde, at forklare hvordan det hænger sammen og evt. komme med et bud på hvad jeg kan gøre.

Venlig hilsen

Susanne

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne

Pt. er din Facebook knap sat op til at man kan synes godt om selve hjemmesiden. Det du gerne vil have er at man synes du om din Facebook side ikke?

I så fald, kan du besøge denne side: https://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/ og lave en ny "synes godt om" knap, som henviser til din Facebook side i stedet for.


// Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for dit hurtige svar.

Nu kommer jeg lidt i tvivl om hvad jeg gerne vil have. Ved du hvilken af de to knapper der vægter mest, hvis man ser det i en SEO sammenhæng? Kan Google eksempelvis bedre den ene frem for den anden. Eller giver det det samme?

Mvh.

Susanne

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Susanne

Det kommer jo lidt an på hvad du gerne vil opnå :) Det jeg ville foreslå er at lave differentierede "synes godt om" knapper. Det kunne eksempelvis være en knap pr. produkt, så du på den måde skaber viral markedsføring, hvor dine brugere har mulighed for at sprede dine produkter via Facebook.

Derudover ville jeg lave en Facebook knap der giver mulighed for at synes godt om din Facebook side, så du på den måde får skabt en solid markedsføringsplatform på Facebook.

Med hensyn til om det rent SEO mæssigt er bedre at gøre det ene eller det andet, så vil jeg helst ikke gøre mig klog på det, da det ikke er noget jeg har testet endnu.


// Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for dit meget brugbare svar.

Jeg må nok hellere arbejde på at få tilføjet knappen til facebookprofilen m.v.

Mvh.

Susanne

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min erfaring siger, at brugere yderst yderst yderst sjældent roder med like-knapper i webshops, og endnu sjældnere gør det på prodktniveau.

Hvis alt den tid der er blevet brugt på at installere knapper i webshops de forgangne på år, blev samlet i en bunke - så havde vi mindst et årsværk eller to... og der er ikke rigtig nogen steder at pege hen, hvor de knapper sidder og skaber en succes.

Social media knapper og webshops hænger bedst sammen i de kontaktpunkter, hvor der er dialig mellem kunder og ejer. Dvs via nyedsbrev, i forbindelse med ordren, eller som tak for ordren... Hvorfor?.. fordi sociale medier handler om relationer, og det er i dyrkelsen af relationen, der er størst sandynlighed for at man kan blive enige, kunde og shopejer i mellem, at det er af god værdi for kunden at trykke synes godt om noget.

Så mit råd til webshop-ejere er altid: glem at du arbejder i en virtuel butik, hvor du ikke behøver møde kunderne... og forestil dig du er slagtermesteren i Hovedgaden i 30'eren. Vær nærværende, vedkommende, og hjælpsom. Knyt relationen, og fasthold den så ved at tilbyde en social media -knap der giver mening.

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Tak for dit indlæg og gode råd.

Jeg havde nok ikke selv tænkt på, at sætte en like knap i et nyhedsbrev eller med "tak for ordren" mailen. Men det giver god mening det du skriver.

/Susanne

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Jeg synes du har nogle gode pointer i det du skriver. Men jeg synes der er nogle facetter af social markedsføring, som du glemmer. Hvis vi tager udgangspunkt i like buttons på produktsider, så er potentielle kunder på dette stadie højst sandsynlig ikke klar til dialog med ejeren af webshoppen, med mindre der selvfølgelig er specifikke produktrelaterede spørgsmål (disse kunne jo passende blive stillet på Facebook).

Jeg vil gerne inddrage din egen terminologi omkring Hovedgaden i 30'erne til at illustrerer fordelen ved at have en like button på produktsider. Der vil snakken omkring det gode produkt eller den gode butik, brugerne i mellem veje meget højt. Hvis du som bruger og potentiel kunde ser at dine venner og bekendte på Facebook har "liket" specifikke produkter, så har man jo netop større tendens til at købe disse. Det er samme tankegang der ligger bag Google +1 knappen.

Jeg kan ikke se fordelen i at indsætte knapper i forbindelse med ordreafgivelse. Efter min bedste overbevisning, vil de færreste på dette stadie tilkendegive at de synes godt om butikken, da de ikke ved om handlen endnu har været tilfredsstillende. Det er derfor meget smart at du nævner nyhedsbrevsdelen, da du via eftersalgsmails netop kan anskaffe dig denne tilkendegivelse.


// Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)