Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV-produktion, hvad skal jeg bruge af udstyr?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-04-2007 23:32:46 Forfatter: Anna Kjærulff
Hej martin.


Clipsmikrofoner ville være en fin løsning, man kan selvfølgelig ikke løbe så langt, men de har bedre lyd end Michroports !


Tjek clipsmikrofonerne fra Sony, de har super lyd.


Mvh


Anna Kjærulff - Fotograf - http://www.stjernestudiet.dk




Tak! Det er lidt af en jungle og det er jo nemt 50 - 100.000 kr. der skal investeres kan jeg se.
 

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad hvis jeg f.eks. vil have 3 kameraer og de digitalt skal køre ind i en PC. Kan det lade sig gøre i høj kvalitet og hvad skal jeg mon så bruge?

Dbh Martin
Fra Birkerød
Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin.

 

Det er ikke noget problem med 3 kameraer. kræver kun lidt mere plads på computeren

 

Hvert kamera kører hvert sit bånd(husk samme hvidbalance)

Båndene overspilles til computer

Du laver 3 videospor på din timeline

Sporene gør du læbesync.

 

Et godt råd :

 

For at få kameraerne til at køre læbesync, kan man bruge et klaptræ, eller 2 bøger(du har jo selv skrevet 2 gode bøger de kan bruges *S*)

Dette er utrolig hjælp i redigeringsfasen.

 

Mvh

 

Anna Kjærulff - Fotograf - http://stjernestudiet.dk

 

Tilmeldt 15. Apr 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

Jeg kan fornemme, at du er mest stemt for selv at anskaffe udstyret (som jo koster en hel del). Alt efter hvor meget udstyret skal bruges, så kunne det måske være en idé at begynde med at bruge eksterne folk til at producere/filme/redigere.

Prøv at se på en side som www.greatdane.dk jeg ved de også har været behjælpelige med at anbefale hvad der skal købes af udstyr, hvis der er noget, man gerne vil sørge for selv, og så lade andre om resten.

Af redigeringsprogram kan jeg klart anbefale Pinnacle Studio www.pinnaclesys.com den billigere "amatør-version" af det proffessionelle program AVID. Det er nemt at gå til og meget overskueligt. Har dog ikke prøvet adobes program, så jeg skal ikke kunne sige, om det ene er bedre end det andet.

Kamilla

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)